فراهم شدن امکان ام آر آی بیماران سنگین وزن در فردوس و طبس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: امکان ام آر آی بیماران سنگین وزن با اختصاص دو دستگاه ام آر آی ویژه این بیماران، در شهرستان‌های فردوس و طبس خراسان جنوبی نیز فراهم شد.

به گزارش “پیام خاوران” علی اکبر اسماعیلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش دستگاه‌های ام آر آی خراسان جنوبی به ۵ دستگاه حاصل پیگیری‌ها و مطالبه‌گری از سوی مردم و مسئولان بود.

وی افزود: دستگاه‌های موجود ام آر آی در استان شامل یک دستگاه در بیمارستان ولیعصر، یک دستگاه در بیمارستان امام رضا و یک دستگاه در بیمارستان شهدای قاین است که تنها دستگاه بیماران سنگین وزن مربوط به قائنات بوده و اکنون نیز دو دستگاه ام آر آی بیماران سنگین وزن در بیمارستان حضرت رسول (ص) فردوس و بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس در حال نصب است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: این دستگاه‌های جدید تمام تصویربرداری‌های ام آر آی را انجام می‌دهد و محدودیت نوع برش اسکن نیز ندارد که تا دو ماه دیگر نوبت دهی بیماران آغاز می‌شود.

وی گفت: یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان دسترسی آسان و عادلانه به خدمات بوده که با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی، اقلیمی و جمعیتی خراسان جنوبی علاوه بر شاخص جمعیت، بحث پراکندگی جغرافیایی هم در دسترسی به خدمات مهم است.

اسماعیلی افزود: علاوه بر تسهیل ارائه خدمات، زمینه حضور رشته‌های تخصصی از جمله جراحی مغز و اعصاب، متخصص مغز و اعصاب و متخصصان رادیولوژی هم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   کارهای دانش بنیان و دانش محور در مساجد شروع شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها