کارهای دانش بنیان و دانش محور در مساجد شروع شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تربیت نیروی انسانی جامع در مساجد گفت: اکنون باید کارهای دانش بنیان و دانش محور در مساجد شروع شود.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در دیدار با دبیران مراکز رسیدگی به امور مساجد استان با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: انسان خلقتا موجودی فرهنگی آفریده شده است و عالم فکری و روحی و ذهنی انسان غیر از مسائل میدانی و فیزیکی بالاترین عالم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر انسان خارج از مسائل ایمانی و الهی و در چارچوبه زندگی مادی همانند حیوانات زندگی کند تمام آن فشار است، گفت: ملاحظه می کنید نتیجه آن فشارها این است که به بیرون سرایت می کند و انواع و اقسام قتل و کشتارها را می بینیم چون عرصه را بر خود تنگ می بینید و همه را رقیب خود می داند.

وی ادامه داد: اگر ذکر خدا و ایمان باشد انسان نسبت به شناخت خود و جهان هستی و معاد از لحاظ ذهنی در چنین وسعتی قرار بگیرد دیگر فشار معنی ندارد به جهت اینکه در یک توسعه فکری همه اینها برایش تفسیر دارد چون می داند همه چیز در نزد خداوند حفظ می شود.

عبادی به سعه صدر امام حسین(ع) در روز عاشورا و ماجرای به آتش انداختن حضرت ابراهیم(ع) اشاره کرد و افزود: این سعه صدر با ایمان، ذکر خدا، سعه فکری و شناخت واقعی انسان حاصل می شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مسیر شما مسیر انبیاء الهی و آن هم در چنین مقطعی است، تصریح کرد: مسجدی را که پیامبر اکرم (ص) براساس تقوا تاسیس کرد بعدها به دست ظلمه و معاویه و مروان حکم افتاد بنابراین آن برنامه های زمان پیامبر بسته شد و برنامه هایی بر اهداف جدید آمد و به تربیت شدگان مکتب اسلام هیچ فرصتی ندادند.

بیشتر بخوانید   مرحله سوم کمک‌های مومنانه خراسان جنوبی با اولویت طرح شهید سلیمانی در محلات استان اجرا می‌شود

وی با اشاره به اینکه مساجد طراز اسلامی همه زوایای انسان را می سازد، گفت: طرح دشمن در طول تاریخ همواره برای از بین بردن اسلام است اما با پیروزی انقلاب ایران، اسلام به صورت ریشه ای ظاهر شد و همه آنان غافلگیر شدند. اما اکنون باید کارهایی دانش بنیان و دانش محور در مساجد شروع شود.

عبادی با بیان اینکه طرح دشمن با جنگ و فتنه و تبلیغ و تحریم این است که یک روز هم فرصت پیدا نکنیم، افزود: اما خداوند همانگونه که انقلاب را با معجزه پیروز کرد، می بینید که تحریم های دشمن نیز توفیق های بسیار به نظام اسلامی داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساختن انسان به عنوان یک مسلمان جامع در مساجد باید صورت گیرد، ادامه داد: ظرفیت مساجد بسیار بالا است و باید از این ظرفیت برای تربیت نیروی انسانی جامع در بخش های مختلف استفاده کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها