اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان در خراسان جنوبی افتتاح شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان در خراسان جنوبی گفت: امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در پیشانه ارائه خدمات به آسیب دیدگان هستند.

به گزارش “پیام خاوران” سید محمدرضا طالبی ظهر امروز در مراسم افتتاح اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان خراسان جنوبی که همزمان با بهره‌برداری از پروژه‌های امدادی و عمرانی هلال احمر کشور به شکل ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: امدادگران و داوطلبان هلال احمر پیشانه ارائه خدمات به مردم آسیب دیده در همه حوادث و بلایا طبیعی و غیر طبیعی هستند.

به گفته وی در استان بنا به دلایلی در حوزه زیرساختی مشکلاتی وجود دارد اما این موضوع  هرگز سبب نشده تا در بحران‌ها خدمات مطلوب به مردم ارائه نشود.

وی تاکید کرد: با این وجود تجهیزات از الزامات انجام هر کاری است و استاندار در حد توان استان حمایت‌هایی برای تامین زیرساخت‌های لازم در این حوزه انجام داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود شرایط گرمای زیاد در تابستان و سرمای بسیار در زمستان خراسان جنوبی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا جای که امکان داشته باشد نیازهای این پایگاه را با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان به حداقل برسانیم.

طالبی خطاب به  امداد گران و داوطلبان هلال احمر استان گفت: شما با ایثارگری‌های خود نجات دهنده جان انسان‌ها هستید و کار شما بسیار قابل تقدیر است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در این آئین که مدیرکل بحران استانداری و فرماندار بیرجند هم حضور داشتند اظهار داشت: امروز آئین بهره برداری از  پروژه‌های عمرانی هلال احمر به طور همزمان در کشور انجام می‌شود و در این راستا اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان خراسان جنوبی هم در مکان بسیار خوبی افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید   ۱۷۰هزار تن کانسنگ طلا در خراسان جنوبی استخراج شد

وی با بیان این نکته که هلال احمر به عنوات یک سازمان مردمی همواره در کنار مردم است و این در حالی است که با وجود نداشتن وظیفه قانونی در بسیاری از موارد، همیشه برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان در همه حوادث و بلایا حضور دارند.

به گفته وی این پایگاه با حضور چهار نفر نجاتگر در همه ایام سال بدون پوشش اینترنت، مبایل و حتی شبکه‌های سیما آماده ارائه خدمات است، گفت: اولین پایگاه امداد و نجات کوهستان خراسان جنوبی به مساحت 218 متر و با زیر بنای 750 متر عرصه  و با حمایت استاندار احداث شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع با تجهیزات تخصصی از سال 95 حدود 50 میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

مسئول پایگاه امداد و نجات کوهستان بیرجند نیز در این آئین گفت: دو پایگاه امداد و نجات کوهستان دیگر هم در شهرستان‌های قاینات و طبس در حال ایجاد است.

نیما یساری افزود: از دی ماه 1400 فقط روزهای تعطیل خدمات لازم را از طریق این پایگاه با شکل آزمایشی ارائه می‌کردیم و با افتتاح این پایگاه از امروز در همه ایام سال خدمات توسط امدادگران این پایگاه به نیازمندان ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: عملیات امداد و نجات بدون بهره‌گیری از تجهیزات مورد نیاز امکانپذیر نیست لذا باید برای تامین تجهیزات این پایگاه توجه کافی شود.

مسئول پایگاه امداد و نجات کوهستان بیرجند، اصلی‌ترین مشکل پایگاه امداد و نجات کوهستان بیرجند را فراهم نبودن زیرساخت‌های راه، آب و.. اعلام کرد.

انتهای پیام/ 251

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها