کافه سیار زوج بیرجندی در ماشین فولکس واگن + تصویر

«کافه ویلز» کافه سیاری است که  زوج بیرجندی در ماشین فولکس واگن خود راه‌اندازی کرده اند و تا کنون برایشان بیش از ۸۰۰ میلیون تومان خرج برداشته اما استقبال، و محبتهمشهریان به آنها انرژی برای ادامه این شغل نو و جذاب را می دهد.

به گزارش “پیام خاوران“، «کافه ویلز» کافه سیاری است که  این روزها میزبان همشهریان و جوانان در بیرجند می باشد. «آرمین» و «ملیکا» زوج جوان صاحبان این کافه هستند، این زوج جوان  از آن دسته آدم‌های خاطره‌باز هستند که برای زنده نگه داشتن خاطرات نوستالوژیک دستی به سر و روی یک فولکس قدیمی کشیده‌اند و آن را تبدیل به یک کافه‌سیار لوکس کرده‌اند و نامش را گذاشته‌اند «کافه ویلز».

این زوج جوان خلاق، صفر تا صد کافه را خودشان دوتایی سرهم کرده‌‍ اند و گفته شده که این کسب و کار جذاب، تا کنون برایشان بیش از ۸۰۰ میلیون تومان خرج برداشته است، اما استقبال، و محبت  همشهریان به آنها انرژی برای ادامه این شغل نو و جذاب را می دهد.

جذابیت های کافه سیار برای همشهریان

آرمین مودی متولد ۶۸  به همراه همسرش ملیکا این شب ها میزبان جوانان و خانواده های هستند که در خیابان غفاری بیرجند بعد از گشت و گذار برای استراحت و خوش و بش کردن در کنار کافه سیار انها دقایقی را می گذرانند.

آرمین با بیان اینکه ۵ سال پیش مغازه ای داشتم که به دلایل مشکلاتی مجبور به بستن آن شدم، اضافه می کند: پس از  یکسال سرگردانی با همسرم تصمیم به این گرفتیم که این کافه سیار را راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کافه سیار در بیرجند به دلیل اینکه شغل جدیدی است برای مردم هم جذابیت های خودش را دارد، بیان می کند: اکثر مشتریان ما  دائمی هستند که این  روزها رفقای ثابت ما  هم شده اند.

این جوان بیرجندی درباره سختی کار خود می گوید: این شغل هم مثل همه مشاغل همراه با سختی و چالش هایی است  که از آن جمله می توان سرپا بودن  بیش از ۷ ساعت،  کار در گرما و سرما را نام برد.

تهیه مواد اولیه و پایین بودن قدرت خرید مردم

بیشتر بخوانید   یکی از عوامل شهادت شهید ایمان یوسفی دستگیر شد

آرمین خاطر نشان می کند: بیشترین مشکلی که داریم تهیه مواد اولیه و پایین بودن قدرت خرید مردم است.

وی گرانی و بی ثباتی مواد مورد نیاز یک کافه را چالش مهمی می داند و اضافه می کند: تداخل صنفی نیز مشکل بعدی ما در این صنف است متاسفانه  شاهد هستم  حتی یک پوشاکی در مغازه اش یک قهوه ساز دارد!

وی تاکید می کند: بشدت نیاز به وام داریم  تاایده های ناب و نویی که دارم را کاربردی تر به سرانجام برسانم.

وی با اشاره به گرانی وسایل خاطر نشان می کند:  همین ماشین برایمان بیش از ۸۰۰ میلیون هرینه داشته است که خود یک سرمایه دپو شده می باشد.

کافه  ما تقریبا مثل یک خانه کوچک است

این کافه به دلیل خوش خلقی و مهربانی این دختر و پسر جوان  طرفدار پیدا کرده است.

آرمین  عنوان می کند: کافه  ما تقریبا مثل یک خانه کوچک است، البته  پخت و پز نداریم. هوا خیلی گرم است و فولکس هم کولر ندارد.

وی  با بیان اینکه می‌خواستیم حالت سیار بودن کافه حفظ شود. دوست نداشتیم جایی مستقرشویم، ادامه می دهد: خیلی دوست داریم با فولکس واگن خود به تمام نقاط ایران سفر کنیم و با فرهنگ مردم دوستداشتنی کشورمان بیشتر آشنا شویم.

آرمین  با بیان اینکه ظاهر لوکس کافه راه همه را به اشتباه می‌اندازد که نکند با منوهای عجیب و غریب و گران روبه رو شوند، تاکید می کند:  دوست داشتیم کار تمیز و زیبا باشد نه گران و لوکس و چون کار ما جنبه مردمی دارد، دوست داریم هر کسی از هر قشری و با هر وضع مالی بتواند از آن استفاده کند.

وی ادامه می دهد: برای همین ما قیمت ها را جوری تعیین کردیم که اگر هر کس از کنار فولکس ما رد شد و بوی قهوه به مشامش رسید و هوس کرد، به خاطر قیمت از خیر قهوه نگذرد .

بیشتر بخوانید   استان خراسان جنوبی در زمینه گردشگری الگویی برای همه کشور باشد

علاقه به سفر انگیزه ای برای این شغل شد

ملیکا نیز  به جمع ما اضافه می شود او می گوید: از همان اوایل ازدواجمان علاقه به کمپر و سفر داشتیم،  و  این شد که شغل را انتخاب کردیم وی با بیان اینکه در سفرها اگر در مکانی بتوانیم برق بگیریم کافه مان  به راه است،  یادآور می شود: در  سفر به شهرهایی شیراز،  تهران و حتی چابهار نیز فعالیت داشتیم.

این دختر جوان هم با اشاره به چالش های شغل کافه داری ادامه می دهد: در بازه کرونا مجبور به تعطیلی کار شدیم و ضرر و زیان های زیادی متوجه شغل ما شد.

ملیکا  عنوان می کند:  اکثر مشتریان ما دوستان ثابت ما شده اند که برخی حتی پس از رفتن از بیرجند هنوز هم با ما در ارتباط هستند.  وی با بیان اینکه در تابستان تا ۱۲ شب مشغول هستیم، اظهار می کند: بیشتر فروش ما محصولات کافه و نوشیدنی های گرم است که اگر اجازه آماده کردن نوشیدنی های سرد در تابستان هم ارائه شود قطعا کارمان رونق بیشتری می گیرد.

محبت برخی مشتری ها به ما انرژی مثبت می دهد

ملیکا تاکید می کند: مشتری ها از این محیط و فضا لذت می برند و به ما هم انرژی مثبت می دهند.

وی تاکید می کند: دوست داریم هر کسی با فولکس ارتباط برقرار می‌کند، خاطره خوبی از آن برایش باقی بماند و آنچه که دوست دارد را سفارش بدهد.

این بانوی فعال بیرجندی یادآور می شود:  همه چیز  را از بیرون تهیه نمی‌کنیم، حتی شربت ها هم همه خانگی هستند. هم شربت هم قهوه هم چای همه را خودمان درست می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فولکس‌ برای بسیاری یاد خاطرات نوستالژیکشان را زنده کرده است.، ادامه می دهد: خوبی کافه ما این است که همه در هر سنی و قشری می‌آیند و با ما ارتباط برقرار می‌کنند.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:عملکرد نیروی انتظامی در استان،قابل قبول است

یک ساعتی مهمان «کافه ویلز» هستم در این بازه ماشین ها و برخی افراد پیاده که از خیابان رد می شوند توقف چند دقیقه ای دارند و در حد یک قهوه مهمان این دو جوان هنرمند می شوند.

ترجیح می‌دهیم قهوه خود را در حالت راه رفتن استفاده می‌کنیم

با یکی از جوانان که مشتری این کافه سیار هستند صحبت می کنم او با ذوق می گوید: به دلیل مشغله کاری  خیلی وقت نداریم کافی‌شاپ برویم و ترجیح می‌دهیم قهوه خود را در حالت راه رفتن و در حال کار استفاده می‌کنیم.

وی اظهار می کند:  جوانان نیاز به تفریح و هیچان دارند و در  بیرجند وجود همچنین کافه های سیاری لازم و ضروری است.

محمد با تاکید بر اینکه بیرجند یک شهر دانشجویی است و وجود تفریحات سالم لازمه جوانان است، ادامه می دهد شب ها با دوستانم در پیست پیاده روی دوچرخه سواری می کنیم و برای رفع خستگی در این کافه قهوه ای می نوشیم.

این جوان بیرجندی خاطر نشان می کند: این روزها که مشکلات اقتصادی گریبانگیر مردم شده وجود همین شادی های کوچک می تواند قدری از بار مشکلات مردم و مخصوصا جوانان را کم کند.

همانطور که خوانید مهمترین و جالب ترین دغدغه ی این زوج جوان ایجاد صمیمت حقیقی بدور از مسائل حاشیه ای می باشد به همین دلیل در همین مدت کوتاه با موج عظیمی از توجه و استقابل از طرف مردم مواجه شده اند.

قیمت های منو این کافه هم طوری انتخاب شده که هر قشری به راحتی و مشکل بتواند از آن ها خرید کند. این زوج جوان نیاز به حمایت مسئولان دارند چرا که هم چهره شهر را قشنگ کرده اند هم شغلی جذاب و مورد نیاز بیرجند را سرپا نگه داشته اند.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها