شناسایی کلاهبردار۴۵۰ میلیون ریالی سایت آگهی محور  

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی فردی که از طریق یکی از سایت های آگهی محور از افراد کلاهبرداری می کرد، خبر داد.  

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ قدرت الوانی با اعلام این خبر اظهار داشت: فردی به پلیس فتا شهرستان  فردوس  مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشت مدتی قبل در یکی از سایت های آگهی محور اقدام به خرید کالا نموده و مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال نیز به حساب فرد آگهی دهنده واریزکردم اما علیرغم پیگیری‌های متعدد نامبرده کالای خریداری شده را ارسال نکرده و در حال حاضر نیز آگهی در سایت موجود نیست و خواهان رسیدگی می باشم.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این زمینه تشکیل گردید.

وی بیان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار که در خارج از استان زندگی می کرد، شناسایی گردید.

الوانی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضائی پول به حساب شاکی برگشت داده شد و در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال گردید.

ی خاطر‌نشان کرد: کاربران فضای مجازی به‌هیچ‌عنوان فریب تبلیغات اغوا‌کننده و دروغین مجرمان سایبری از قبیل فروش کالا با قیمت‌ بسیار پایین و یا تخفیف ویژه را نخورند و خریدهای اینترنتی خودشان را حتماً از سایت های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام داده و به‌هیچ‌ وجه قبل از دریافت کالا و بررسی اصالت و سالم‌بودن آن و اطمینان از تطابق‌داشتن کالای ارسالی با کالای خریداری‌شده، از پرداخت هر‌گونه وجه از جمله بیعانه، هزینه نگهداری و یا ارسال محصول جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید   فرماندار بیرجند: ماهیت مصوبه انتخاب شهردار بیرجند مورد تایید فرمانداری نیست

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی یادآور شد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار ،حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت نمایند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور می‌باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها