نظارت ها در کشور برای حفظ بیت المال به درستی انجام شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر در بحث حراست ها درست عمل شود هم سرمایه مردم حفظ شده و هم قانون و بیت المال و آبروی انقلاب حفظ خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار رئیس منطقه دو بازرسی کشور اظهارکرد: پیدا بوده خواسته‌های مردم که اسلام بوده و نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر در انقلاب اسلامی ایران خلاصه شده است.

وی تصریح کرد: مردم در این راه هزینه داده و هم صبر کرده‌اند و از ما مسئولان توقع دارند آنچه که اسلام بوده پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دو مسئله اصل قانون و مجریان قانون در این امر دخیل بوده و اگر پررنگ باشد همه امور درست بوده ولی اگر کمرنگ باشد همه اینها لنگ می‌زند.

عبادی با اشاره به اینکه همه نیروهای نظارتی جمع شده‌اند تا مجموعه دولت به معنای عام قانون را اجرا کند، یادآور شد: بزرگترین سرمایه مردم این بوده و بهترین نیروی نظارتی سخت گیرترین آنها می‌باشد و این عین دوستی است.

وی با بیان اینکه اگر نیروهای نظارتی سختگیرانه و به درستی عمل کنند رسوایی برای فردی به وجود نمی‌آید، یادآور شد: نیروهای ذیربط اگر سخت گیر باشند ضمن اینکه با متخلف سخت گیری می‌کنند دیگران هم دیگر جرأت تخلف نخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر در بحث حراست‌ها آنچنان که باید عمل شود هم نیروهایی که سرمایه مردم بوده حفظ شده و هم قانون و بیت المال و آبروی انقلاب حفظ خواهد شد و دولت چابک می‌ماند.

عبادی با تاکید بر اینکه در بسیاری از جاها از جهت اجرا و عمل متخلف نباید احساس امنیت کند، بیان داشت: وقتی نظارت‌ها نسبت به همه محکم و سخت گیرانه باشد دیگر ولنگاری نخواهیم داشت و مردم نسبت به اجرای قانون مطمئن می‌شوند.

بیشتر بخوانید   ۱۶۷۰ دستگاه کارت‌خوان در نانوایی‌های خراسان جنوبی نصب می‌شود

وی ادامه داد: از جمله این قوانین، قانون عفاف و حجاب بوده که یک مسئله شرعی و هم قانون رسمی کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: کسانی که در کشورمان مدعی بوده و اغتشاشات برای عمل نکردن ایجاد کردند به قانون کشور بی اعتنایی کرده و از کشورهای غربی پیروی می‌کنند این در حالی بوده که در این کشورها هر ساله حدود هزار نفر به خاطر تخلف از مقررات در کف خیابان با تیر مستقیم کشته می‌شوند.

عبادی گفت: عده‌ای می‌گویند باید کار فرهنگی شود قانون که این حرف‌ها را نداشته و باید اجرا شود و کار فرهنگی ربطی به کار اجرایی ندارد.

وی بیان داشت: دشمن در پی تنها پایمال کردن یک قانون نبوده بلکه در پی آن بوده که پشت آن دیگر قوانین را نیز پایمال سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نتوانستیم موضوع حجاب را برای جوانان تحلیل کنیم و در این زمینه سلیقه‌ای عمل شده است، اضافه کرد: شل کاری در اینگونه موضوعات در آینده برای کشور ایجاد مشکل خواهد کرد و باید بدانیم دشمن به همین موضوع بسنده نمی‌کند.

۸۰ درصد ظرفیت بازرسی کشور به موضوعات کلان معطوف شده است

رئیس منطقه دو بازرسی کشور نیز در این دیدار گفت: امسال تقریباً ۸۰ درصد ظرفیت موجود در کل کشور به موضوعات کلان محور معطوف شده است.

حجت الاسلام و المسلمین فتوحی گفت: سازمان بازرسی کل کشور به صورت منطقه‌ای اداره می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منطقه دو سازمان از استان گلستان تا سیستان و بلوچستان را شامل می‌شود، تصریح کرد: خراسان جنوبی جزو حوزه منطقه دو بازرسی کل کشور است.

بیشتر بخوانید   ۵۳ هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شد

رئیس منطقه ۲ بازرسی کشور گفت: هر دو سال یک بار در استان‌های تحت پوشش حضور یافته و موضوعات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فتوحی با اشاره به اینکه علی رغم استقلالی که همکاران ما در استان‌ها در بازرسی‌ها، نظارت‌ها و تهیه گزارش‌ها دارند ولی برنامه ریزی ها و هماهنگی تصمیمات به صورت منطقه گرفته می‌شود، یادآور شد: در همین راستا برای هماهنگی و هم افزایی بیشتر استان‌های منطقه با یکدیگر ارتباط دارند.

وی افزود: امسال در خراسان جنوبی قریب به ۳۰ هیأت نظارت و بازرسی در دستگاه اجرایی و اداری استان خواهیم داشت.

رئیس منطقه ۲ بازرسی کشور یادآور شد: حاصل این کار این بوده که نظارت و بازرسی هم می‌تواند اصلاح رویه در دستگاه‌ها باشد و هم می‌تواند جنبه برخوردی با کسی که وظایف قانونی را اجرا نکرده داشته باشد.

فتوحی با بیان اینکه امسال از این جهت کار نظارت و بازرسی واجد اهمیت بیشتری نسبت به قبل بوده که امسال تقریباً ۸۰ درصد ظرفیت موجود در کل کشور به موضوعات کلان محور معطوف شده است، اضافه کرد: آسیب‌های اصلی که باعث می‌شود ریز آسیب‌هایی به وجود آید.

وی بیان داشت: سالانه در قانون بودجه برای توسعه استان تکالیف ویژه ای برای مدیران استانی تعیین می‌شود که باید پیگیر باشند تا اعتبارات لازم را دریافت و آنها را در حوزه توسعه استان به کار بگیرند.

رئیس منطقه ۲ بازرسی کشور ادامه داد: امسال معطوف به این بوده‌ایم که آیا مدیران به این تکالیف بودجه‌ای خود عمل کرده‌اند.

فتوحی با اشاره به اینکه پروژه‌های دارای نیاز و اولویت دار مورد نظر هستند، افزود: وقتی تکلیف در ابتدای سال تعیین می‌شود در پایان سال نظارت‌ها بر این بوده که این تکلیف آیا به درستی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید   مسئول سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا: نظام اسلامی ایران مرهون و مدیون خون شهدای نخبه علمی و انقلابی است

وی با اشاره به اینکه اگر چه استان خراسان جنوبی جزو محدود استان‌های سفید و پاک در کشور بوده اما معنای آن نیست که تخلف در آن وجود ندارد، یادآور شد: در خراسان جنوبی در مقایسه با دیگر استان‌ها آمار و آماج جرم و تخلف کمتر بوده که ورود و مطالبه گری افکار عمومی یکی از دلایل این اتفاق است.

رئیس منطقه ۲ بازرسی کشور با بیان اینکه اگر بخواهیم توسعه اتفاق بیافتد باید نظارت‌ها تقویت شود، افزود: چون کار نظارت جلوگیری از انحرافات بوده و توسعه و آبادانی و پیشرفت را پول و انسان می‌سازند و کار نظارت این بوده که پول و انسان در جایگاه مناسب خودش قرار بگیرد که خوشبختانه این کار امسال نسبت به گذشته بیشتر تعقیب می‌شود.

فتوحی ادامه داد: بنابراین موضوع انتصابات در دستگاه‌های اجرایی مد نظر بوده که آیا این انتصاب از اول درست بوده و اگر نبوده برخورد قانونی صورت گرفته است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها