دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و علما است

امام جمعه شهرستان زیرکوه گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و علما است باید تلاش کنیم تا با  معرفی الگوهای بزرگی همچون آیت‌الله اوحدی در نقاط مختلف این شکاف را حداقل برسانیم.

به گزارش “پیام خاوران” کمیته اجرایی دومین اجلاسیه جامعه علما و طلاب شهرستان زیرکوه صبح امروز با حضور مدیرکل و جمعی از معاونین صدا و سیمای خراسان جنوبی و اعضای این کمیته  در راستای برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله محمدصادق  اوحدی در سالن جلسات صدا و سیمای خراسان جنوبی برگزار شد.

حجت الاسلام صباغیان امام جمعه شهرستان زیرکوه در این نشست با بیان اینکه حوزه علمیه زهان یکی از قدیمی‌ترین حوزه‌های علمیه در استان است گفت: معرفی علمای بزرگی همچون آیت‌الله اوحدی وظیفه‌ای است که بر عهد همه کسانی است که درزمینه‌های  فرهنگی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه الگوسازی و ایجاد امید در جامعه گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و علما است باید تلاش کنیم تا با  معرفی الگوهای بزرگی همچون آیت‌الله اوحدی در نقاط مختلف این شکاف را حداقل برسانیم.

صباغیان الگوسازی و ایجاد انگیزه در بین جوانان علاقمند به حوزه را از اهداف برگزاری این مراسم و یکی از نیازهای امروز جامعه در بین جوانان عنوان کرد.

وی از اقدامات صدا و سیمای خراسان جنوبی در معرفی الگوهای فرهنگی و اسلامی استان تشکر کرد و گفت: صدا و سیمای خراسان جنوبی همیشه در معرفی علما و بزرگان دینی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

آینه‌دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت:  برگزاری اینگونه مراسم‌ها  حداقل کاری است که می‌توان در راستای الگو سازی در جامعه انجام داد.

وی با بیان اینکه شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله اوحدی را باید همانگونه که هستند معرفی کنیم گفت: مستندی در راستای معرفی شخصیت آیت‌الله اوحدی  در دست تهیه است و تلاش شده تا در این مستند گوشه‌‍ای از  ابعاد مختلف شخصیتی این عالم بزرگ به تصویر کشیده شود.

بیشتر بخوانید   متقاضیان مسکن به زودی خانه دار می شوند

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در ادامه افزود: رسانه در حوزه اطلاع رسانی و انعکاس  اینگونه برنامه‌ها همیشه پای کار بوده و هست  و تلاش می‌کنیم که این مراسم از شبکه خاوران و سایر شبکه‌های ملی انعکاس داده شود.

وی با بیان اینکه مراسم نکوداشت آیت الله اوحدی 15 تیر ماه در زهان برگزار می‌شود گفت: آیت‌الله شیخ محمد صادق اوحدی  عالمی فرزانه و دانشمندی توانا در علوم دینی است که در تاریخ 17 ربیع الاول سنه 1321 در خانواده مذهبی و عالم پرور دیده به جهان گشود و از سن 10 تا 15 سالگی در مدرسه جعفریه زهان نزد والد خویش و سایر علماء محل تحصیل کرده صرف و منطق و ریاضیات مقدماتی را طی کرده و سپس در سال 1336 جهت تکمیل تحصیلات رهسپار مشهد مقدس شد.

آینه‌دار گفت: آیت‌الله اوحدی در ظرف مدت 8 سال توقف و مجاورت در آن مقام مقدس در مدرسه مرحوم ابدالخان نزد اساتید عظام عمده تحصیلات ادبیات و عربی را نزد اساتیدی همچون مرحوم فاضل بسطامی و حاجی محقق قوچانی فرا گرفت و سطح شرح لمعه را نزد مرحوم آقا مدرس رضوی و سطح قوانین را به مدت دو سال در محضر حجت الاسلام شهرستانی و سطوح مکاسب و کفایه را نزد حجت الاسلام والمسلمین آقا شیخ حسن و در رسائل از محضر اساتیدی چون علامه انصاری و حجت الاسلام شهرستانی کسب فیض کرد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی اظهار داشت: ایشان پس از اتمام این سطوح در اواخر شهر رمضان المبارک 1344 از مجاورت قبه منورة رضوی و استفاده از محضر اساتید بزرگوار، رهسپار زادگاه خود قریة زهان شد و در سال 1344 با همت و تلاش و پیگیری‌های مجدانه حوزه علمیه جعفریه زهان که چندین سال قبل بر اثر سیل تخریب و تعطیل شده بود مجدداً راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید   رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان پیگیری می‌شود

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها