صنایع دستی سفیر فرهنگی هر کشور است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از صنایع دستی به عنوان سفیر فرهنگی هر کشور یاد کرد.

به گزارش “پیام خاوران” کارگاه تولیدات و هنرهای سنتی و صنایع دستی شهرستان طبس صبح امروز با حضور امام جمعه طبس و  معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افتتاح شد.

امام جمعه موقت طبس در مراسم افتتاح این کارگاه انجام این کار را بسیار زیبا و مناسب توصیف کرد و گفت: حفظ و احیاء هنر و میراث گذشتگان بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

حجت الاسلام زنجانی افزود: مردم در گذشته وقت خود را با تولید محصولات صنایع دستی پر می‌کردند و قلم زنی، فرش و گیوه طبس و سایر هنرها در بین مردم جایگاه خاصی داشت و به نوعی همه درگیر و مشغول فعالیت در این حوزه‌ها بودند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز گفت: صنایع دستی هر کشوری سفیر فرهنگی آن کشور به شمار می‌رود که علاوه بر ارزش افزوده ایجاد شده، ماندگاری بالایی نیز خواهد داشت.

فولادی افزود: مشکل کشور در حال حاضر اشتغال است و سرانه اشتغال در حوزه صنعت میلیاردی است اما در حوزه صنایع دستی با ۱۵۰ میلیون تومان می‌شود یک اشتغال ایجاد کرد که در وضعیت کنونی بسیار ارزشمند است.

به گفته وی یکی از رسالت‌های جمهوری اسلامی صادرات اعتقادات، فرهنگ و آداب و رسوم است و چه چیزی بهتر از صنایع دستی که هر جای دنیا باشد سفیر فرهنگی ما به شمار می‌رود و  ماندگاری بالایی نیز دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس نیز ظرفیت‌های طبس در حوزه صنایع دستی را بسیار متعدد و متنوع دانست و خاطرنشان کرد: تکمیل بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان و ایجاد بازاراچه‌های جدید از اولویت‌های مهم شهرستان است.

بیشتر بخوانید   ۴۴ زوج خراسان جنوبی مهمان طرح همسایه آستان قدس رضوی شدند

محمد عرب افزود: در بحث حمایت از صنعتگران برای راه‌اندازی کارگاه‌های خانگی و تولیدی نیازمند حمایت بیشتر و متناسب با جمعیت شهرستان هستیم.

در بازدید مسئولان این شهرستان از این کارگاه در زمینه‌های مختلف ترویج صنایع دستی و نیازهای صنعتگران شهرستان با حضور معاون سیاسی فرمانداری بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد آموزش و پرورش و میراث فرهنگی در زمینه آموزش رشته‌های صنایع دستی اولویت‌دار و دارای توجیه اقتصادی همکاری بیشتری داشته باشند و تفاهم نامه آموزشی منعقد کنند تا زمینه فروش محصولات و تولیدات دانش آموزان در نمایشگاه‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها