مشارکت بالای کسبه خراسان جنوبی در ارائه اظهارنامه مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از مشارکت بالای مشاغل و کسبه استان در ارائه فرم‌‍‌های تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و یا اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” علی کریمدادی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان روز جمعه ۲۶ خردادماه  ۱۷ هزار و ۶۷۵ فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و یا اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان مشاغل و کسبه استان از طریق سامانه my.tax.gov.ir به صورت کاملاً الکترونیک ارسال شده که از این تعداد۱۵ هزار و ۶۶۳ تأیید مالیات متعلقه و مقطوع یعنی تأیید فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و ارسال ۲ هزار و ۱۲ اظهارنامه مالیاتی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر  ۷۱ درصد فرم‌های تبصره و اظهارنامه‌های مالیاتی مذکور، مبلغ مالیات صفر را اظهار کرده‌اند و ۲ درصد مابقی مالیات بین صفر تا یک میلیون ریال، ۷ درصد مالیات بین یک میلیون ریال تا ۱۰ میلیون ریال، ۱۵ درصد مالیات بین ۱۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال و ۵ درصد مالیات بیش از یکصد میلیون ریال اظهار و پرداخت کرده‌اند بنابراین میانگین مالیات ابراز شده و پرداخت شده در حال حاضر برای عملکرد سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۷ میلیون ریال است.

کریمدادی یادآور شد: ۳۱ خردادماه سال جاری آخرین مهلت تکمیل و ارسال فرم مالیات مقطوع یعنی تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م و یا ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۱ صاحبان مشاغل و کسبه برای برخورداری از تسهیلات و مشوق‌ها و معافیت‌های مالیاتی و عدم تعلق جرایم قانونی است.

وی افزود: با توجه به مدت زمانی محدود باقیمانده، صاحبان مشاغل و کسبه در اسرع وقت نسبت به این تکلیف قانونی مهم اقدام کرده و انجام آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی یادآور شد: همکاران ما در دو نوبت صبح و عصر تمام وقت آماده پاسخگویی به مراجعین هستند.

بیشتر بخوانید   رئیس جمهور فردا به خراسان جنوبی سفر می‌کند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها