رئیس جمهور فردا به خراسان جنوبی سفر می‌کند

استاندار خراسان جنوبی گفت: رئیس جمهور ۱۵ شهریور ماه در سفری غیررسمی و بدون حضور وزرا به این استان سفر خواهد کرد.

به گزارش “پیام خاوران” جواد قناعت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، رمز این دولت کسب رضای الهی و خدمت به مردم است و برای این موضوع رئیس جمهور روز تعطیل نمی‌شناسند و در روزهای تعطیل هم به امورات مختلف در کشور می‌پردازند.

وی عنوان کرد: از آنجایی که مردم خراسان جنوبی ارادات خاصی به رئیس جمهور دارند، آیت الله رئیسی هم به دنبال فرصتی بودند که به این درخواست‌ های مردم پاسخ مثبت دهند و بهترین فرصت را در روز اربعین امسال انتخاب کردند و در این روز به خراسان جنوبی سفر می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نوع سفر از نوع مذهبی، مردمی و دلی است و سفر دولتی و رسمی نیست، خاطرنشان کرد: همراهی وزرا را در این سفر نداریم.

قناعت عنوان کرد: با توجه به محدودیت زمانی، ایشان تنها در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی بیرجند از میدان آزادی تا امامزادگان باقریه بیرجند و در تجمع جاماندگان حسینی در محل امازادگان شرکت خواهند کرد و اگر فرصتی بود در جمع مردم هم سخنرانی می کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم استان درخواست دارند که ایشان به شهرهای مختلف سفر کنند، گفت: این موضوع به دلیل محدودیت زمانی مقدور نیست و سفر ایشان تنها به تعدادی از شهرستان استان از جمله بیرجند، درمیان و فردوس برنامه‌ریزی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در جریان سفر به شهرستان درمیان دیدار مردمی با برادران اهل تسنن و تشییع خواهند داشت، تصریح کرد: بعد از درمیان ایشان به شهرستان فردوس سفر کرده و عصر روز اربعین در مصلای فردوس دیدار مردمی و سخنرانی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید   چهار نماهنگ باموضوع قدس تولید شد

وی عنوان کرد: در شهر بیرجند هم نشست با نخبگان، ائمه جمعه، علما و طلاب انقلابی برنامه‌ریزی شده که پایان سفرهای ایشان خواهند بود.

قناعت با اشاره به اینکه فلسفه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی دیدار مردمی است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌ هایی که صورت گرفت، قرار است عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین- یونسی هم با حضور ایشان آغاز شود.

به گفته وی؛ این برنامه همزمان با ورود ایشان به شهر بیرجند و قبل از شرکت در برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان آزادی تا امام زادگان باقریه برنامه‌ریزی شده است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر به عنوان یک پروژه فراملی در دست اجرا ست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.

وی افزود: پیمانکاران این قطعات مشخص و زمین تحویل آنان شده‌ و با تجهیز کارگاه‌ها برخی اقدامات شروع شده که در جریان این سفر به صورت رسمی شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین- یونسی خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تفکرات و اعتقادات آیت الله رئیسی به تأسی از فرهنگ حسینی و اربعین است، تأکید کرد: به همین دلیل در روز اربعین برای دیدار مردمی به خراسان جنوبی سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم و فضای کشور حسینی است، بیان کرد: هر سال شاهد حضور باشکوه‌ برادران اهل تسنن و شیعه در راهپیمایی اربعین حسینی هستیم.

قناعت خاطرنشان کرد: اگر ملت ما توانست در طول این ۴۴ سال گذشته مقاومت و ایستادگی کند و به موفقیت دست یابد، به تأسی از فرهنگ حسینی و عاشورایی است.

بیشتر بخوانید   خسارت ۲۵ میلیارد تومانی بارندگی‌های اخیر به راه‌های خراسان جنوبی

وی با ذکر این نکته که دکترین پیروزی، مقاومت و ایستادگی ما با تأسی از فرهنگ حسینی و اربعین است، گفت: هرساله شاهد حضور میلیونی مردم کشور در پیاده روی اربعین در کشور عراق هستیم و همه مردم در داخل کشور هم درگیر موضوع اربعین هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: افرادی که نتوانستند خود را به خیل عظیم راهپیمایان حسینی در کشور عراق برسانند، با شرکت در تجمعات مذهبی در امامزادگان و محیط‌ های مذهبی ارادت خود را به امام حسین(ع) و یاران ایشان نشان می‌دهند.

به گفته وی؛ در تمام شهرهای کشور و خراسان جنوبی مراسم اربعین حسینی را داریم که نشان دهنده باورهای عمیق مردم استان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها