کاهش ۲۵ درصدی کشفیات موادمخدر در خراسان جنوبی

امحای بیش از ۴۰ تُن موادمخدر شرق کشور در خراسان جنوبی/کاهش ۲۵ درصدی کشفیات موادمخدر در استان

به گزارش “پیام خاوران” محمدرضا حسنی‌مقدم صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: ۲۰۰ کشور جهان با جرائم مبارزه با موادمخدر گریبانگیر هستند و ۲۸۴ میلیون نفر در جهان حداقل یکبار در سال انواع موادمخدر استفاده می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه موادمخدر در معاملات بین المللی سود سرسام آور دارد افزود: در این راستا قاچاقچیان با بهره‌گیری از شبکه‌های سایبری با ترویج اسامی فریبنده و گسترش باورهای غلط برای جذب جوانان اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۲ سطح زمین‌های زیرکشت افغانستان ۳۲ درصد افزایش داشته و بیش از ۸۰ درصد تقاضای تریاک جهان توسط افغانستان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: افغانستان بزرگترین تولیدکننده تریاک جهان است و اخیرا در جایگاه تولید شیشه هم قرار گرفته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز موادمخدر تمام جوامع روستایی و شهری را دربرمی‌گیرد و سبب خسارت‌های بهداشتی و اجتماعی و بیماری‌های جسمی و روانی ناشی از اعتیاد می‌شود.

حسنی‌مقدم با بیان اینکه رهبری یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی در کشور را موادمخدر می‌دانند اظهار داشت: بالغ بر ۳۲ هزار نفر از معتادین متجاهر کشور ساماندهی و اقداماتی برای اشتغال این افراد انجام شده است.

وی گفت: شرق کشور در مسیر ورود موادمخدر است و سال گذشته بالغ بر ۶۹۴ تُن موادمخدر در کشور کشف شد و ۸ نفر شهید در راستای مبارزه با موادمخدر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی با اشاره به طرح یاریگران زندگی در ۴۲ هزار مدرسه کشور بیان کرد: این طرح در ۹۵۸ مدرسه استان نیز اجرا شده که در این طرح ۱۲۰ هزار والدین، ۱۴۸ هزار دانش آموز و ۱۸۰۰ نفر معلم تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند و ۸۰۰ نفر از کارگران هم در محیط‌های کار این طرح را فرا گرفتند.

بیشتر بخوانید   اهداء ۱۱۱ واحد پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا در خراسان‌جنوبی

حسنی‌مقدم با بیان اینکه ۴۰ سازمان مردم نهاد در استان برای مبارزه با موادمخدر همکاری دارند گفت: مجمع خیرین یاریگران زندگی در ۱۳ استان راه اندازی شده و این مجمع تیرماه امسال در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: در سه ماه ابتدای سال جاری ۷ تُن و ۶۹۰ کیلو موادمخدر در استان کشف شد که نسبت به سال گذشته آن ۲۵ درصد کاهش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۶ درصد توقیف خودروها افزایش داشته است افزود: از ابتدای سال جاری ۲۱۰ مورد پرونده علیه شورا طرح دعوا شد که ۴۸ درصد افزایش داشته و اموال که به نفع دولت مصادره شده نیز ۳۷ میلیارد تومان بوده است.

حسنی‌مقدم تصریح کرد: کلنگ زنی دو خانه نشاد و تندرستی در شهرستان درمیان و قاین، افتتاح سه خط تیراندازی در روستاها، تجهیز ۵ خانه ورزش روستایی، برگزاری میز خدمت در نمازجمعه، غبارروبی مزار شهدا، برگزاری نمایشگاه و کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های هفته شورای مبارزه با موادمخدر در استان است.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ تُن انواع موادمخدر شرق کشور به صورت ویدئو کنفرانس با مقامات کشوری و سفرای خارجی و نمایندگان سازمان ملل در امور موادمخدر در خراسان جنوبی امحا می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر طرح یاریگران روستا در ۲۵۰ روستای خراسان جنوبی اجرا شده است.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها