اولین پیست استاندارد اسکیت ۲۰۰ متری شرق کشور در فردوس به بهره‌برداری رسید

اولین پیست استاندارد اسکیت ۲۰۰ متری شهرداری فردوس،  باحضور رئیس فدراسیون اسکیت کشور، در پارک دلگشا این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش “پیام خاوران” رئیس فدراسیون اسکیت کشور صبح امروز در این مراسم باتشکر از شهردار و شورای اسلامی شهر فردوس گاظهار داشت: فدراسیون اسکیت کشور ۱۲ رشته از جمله سرعت، هاکی، رول بال و غیره را تحت پوشش دارد که ۸ رشته آن فعال است.

مجید هنرجو افزود: درسال گذشته بضاعت ما تنها در اعزام پسران به بازی‌های منطقه‌ای آسیا بود و ان‌شاء‌الله در آینده شرایط را برای اعزام تیم دختران هم فراهم خواهیم کرد.

وی گفت: اگرپیست اسکیت فردوس شرایط و پتانسیل لازم را داشته باشد در آینده‌ای نزدیک، اردوهای تیم ملی و مسابقات استانی و کشوری  را در این پیست برگزار خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون اسکیت کشور، از حضور تیم ملی اسکیت در بازی‌های آسیایی در سال جاری خبر داد و گفت: اسکیت بازان کشور در چهار رشته در بازی‌های آسیایی حضور خواهند داشت و در دو رشته قطعا مدال خواهند آورد.

شهردار فردوس نیز دراین مراسم اظهار داشت: باعشق و علاقه‌ای که درورزشکاران اسکیت فردوس و تلاش و پشت کار رئیس هیئت استان و شهرستان دیدیم و با موافقت شورای اسلامی شهر فردوس، توانستیم براساس قولی که داده بودیم طی دو ماه این پیست را احداث و آماده  بهره‌برداری کنیم.

حسین اکبری، اعتبار هزینه شده در این پیست را ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت:  تکمیل نهایی و اجرای فاز ۲ پیست شامل فنس کشی و جایگاه داوران و تماشاگران، نیز حدود یک میلیارد تومان دیگر هزینه دارد که ان‌شاءالله تا تکمیل آن تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین خواستار برگزاری مسابقات کشوری در پیست شهرداری فردوس شد و گفت: استعدادهای بالقوه زیادی در این شهرستان وجود دارد که بایستی در جهت شکوفایی آن تلاش کنیم ضمن اینکه درحال حاضر خانم زهدی از فردوس به تیم ملی رول بال کشور راه یافته است.

بیشتر بخوانید   تقویت زیرساخت های خراسان جنوبی در بحث مقابله با مواد مخدر

شهردار فردوس تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۰ نفر اسکیت سوار فعال و ۲۰۰ نفر غیرفعال داریم.

رئیس هیئت اسکیت شهرستان فردوس نیز از تلاش‌های شهردار فردوس تقدیر کرد و از رشته ورزشی اسکیت به عنوان یک ورزش بانشاط و پرتحرک یاد کرد که علاقه‌مندان زیادی در فردوس دارد.

مهدی ضرغامی افزود:  وقتی خانواده‌ها را در کنار فرزندان اسکیت سوارشان می‌بینیم که از این ورزش همگانی و با نشاط و مفرح و مهیج لذت می‌برند انگیزه ما در هیئت شهرستان و استان برای فراهم کردن زمینه مساعد برای حضور این عزیزان درپیست اسکیت دو چندان می‌شود.

وی از سلمان عربی به عنوان بهترین مربی عاشق این رشته ورزشی که با اخلاق حسنه و دلسوزانه در خدمت بچه‌های اسکیت سوار است یاد کرد و گفت: وی نیز با تلاش و پشتکار زیادی که داشت انرژی مثبت و انگیزه مضاعفی را به ما داد تا بیش از پیش پیگیر راه‌اندازی این پیست باشیم.

سلمان عربی مربی تیم اسکیت فردوس نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اسکیت علاوه برنشاط و شادابی و تحرک زیادی که به همراه دارد و برای خانواده‌ها نیز جذاب است، دارای مزیت‌های دیگری از جمله دامنه و بازه سنی گسترده است، که در این رشته، اسکیت سوارانی از ۳ سال تا ۴۰ سال داریم و کمتر رشته ورزشی است که دارای این دامنه وسیع و بازه سنی باشد.

درپایان از دست اندرکاران راه‌اندازی پیست اسکیت اکبری شهردار فردوس، هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت کشور،   مهدی ضرغامی رئیس هیئت شهرستان، خانم زهدی راه یافته به تیم ملی رول بال کشور  و سلمان عربی مربی اسکیت شهرستان با اهدای لوح سپاس  تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید   بانوان کشتی‌گیر خراسان جنوبی نیازمند سالن تمرین هستند

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها