بانوان کشتی‌گیر خراسان جنوبی نیازمند سالن تمرین هستند

نایب رئیس هیئت کشتی بانوان خراسان جنوبی با بیان اینکه استقبال بانوان از این رشته مطلوب است که برای این رشته ورزشی آینده خوب و روشنی پیش‌بینی می‌کنیم گفت: مهم‌ترین کمبود در حال حاضر کمبود مربی و نبود سالن تمرین برای بانوان است.

به گزارش “پیام خاوران“، کُشتی کلاسیک عمومی بانوان (کُشتی آلیش) یکی از رشته‌های غیرالمپیکی ورزش کُشتی بوده که با درخواست فدراسیون کشتی ایران مختص بانوان محجبه طراحی شده بود در واقع پس از اینکه فدراسیون کشتی کشورمان درخواست خود را مبنی بر راه‌اندازی کشتی به دلیل پوشش خاصی که دارد امکان فعالیت در این رشته را از بسیاری از زنان علاقه‌مند به کشتی گرفته، این رشته مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت و مسابقات در تقویم رسمی فدراسیون بین‌المللی این ورزش قرار گرفت.

در واقع کشتی کلاسیک شکل جدیدی از کشتی با پوشش اسلامی است که به ابتکار فدراسیون کشتی ایران طراحی و به تایید اتحادیه کشتی جهانی رسید.

آلیش کشتی محلی و سنتی با تسلط به کشتی فنی پهلوانی است که در سال ۹۳ زیر مجموعه فدراسیون کشتی قرار گرفت.

نخستین دوره مسابقات کشتی کلاسیک بانوان در سال ۹۶ برگزار شد و نخستین نمایش کشتی زنان ایران در کنوانسیون اسپرت آورد در سوچی روسیه برگزار شد فدراسیون کُشتی ایران دو ورزشکار با کمربند ایرانی اجرای فن کردند.

در سال ۹۷ به عنوان نخستین تورنمنت بین‌المللی در لبنان شرکت کردند و از میان کشورهای شرکت کننده قهرمان جهان شدند و تیم ملی زنان در رقابت آلیش قهرمانی قزاقستان ۲۰۱۹  به مقام قهرمانی رسید.

برای آشنایی بیشتر این رشته ورزشی به سراغ نایب رئیس هیئت کشتی بانوان در خراسان جنوبی رفتیم وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت:کُشتی بانوان در استان خراسان جنوبی دارای پتانسیل بسیار بالایی است.

احراری با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی از لحاظ فنی و جسمانی پتانسیل‌هایی خوبی وجود دارد که می‌توان به این رشته با نگاه ویژه‌ای داشت افزود: در سال‌های گذشته از کشتی‌گیران خراسان جنوبی در اردوی تیم ملی حضور داشته‌اند که امیدواریم با حمایت و فرهنگ‌سازی در این رشته در تیم ملی ورزشکار داشته باشیم و کسب مدال کنیم.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی بی نصیب از سود استخراج ذخایر معدنی

وی ادامه داد: برای رشد و توسعه این ورزش در مرحله اول نیاز به فرهنگ‌سازی در جامعه و جایگاه این ورزش در خانواده‌ها داریم و به دلیل اینکه ممکن است خیلی از افراد به دلیل عدم اطلاع از این رشته آن را مناسب بانوان ندادند در صورتی کُشتی کلاسیک بانوان (آلیش) شبیه جودو بوده و با پوشش مناسب برگزار می‌شود.

احراری لباس کُشتی را هم لباس مخصوص طراحی شده با کمربند که اجرای فن بیشتر توسط کمربند صورت می‌گیرد  دانست و افزود: در مرحله بعد حمایت از این رشته برای بانوان اختصاص بودجه سالن‌های تمرین و مربی حرفه‌ای برای تمرین مد نظر است.

نایب رئیس  هیئت کُشتی بانوان در استان خراسان جنوبی گفت: مهمترین کمبودی که در این رشته در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم کمبود مربی در سطح استان و نبودن سالن تمرین برای بانوان است که امیدواریم هر چه سریع‌تر با برگزاری دوره‌های مربیگری با مجوز فدراسیون و مشخص کردن سالن تمرین بانوان بتوانیم براین مشکل فائق آییم.

احراری با بیان اینکه برای این ورزش آینده بسیار خوب و روشنی را پیش‌بینی می‌کنم گفت:  با حمایت‌های رئیس هیئت کشتی استان بسیار به جذب استعدادیابی و حضور در تیم ملی و کسب مدال امیدواریم.

وی استقبال بانوان در این رشته  را مطلوب و خوب دانست و ادامه داد: در صورت شناساندن آن به جامعه هدف می‌تواند کمک چشمگیر در جذب و استقبال ورزشکاران باشد.

نایب رئیس  هیئت کُشتی بانوان در استان خراسان جنوبی یادآور شد:  استان خراسان جنوبی با پتانسیل‌های خوبی که در این رشته دارد می‌تواند از استان‌های مطرح در این ورزش باشد و در سال ۹۸ میزبان تیم ملی بانوان کشور بودیم که برگزاری این اردوها در استان باعث هر چه بهتر آشنا شدن ورزشکاران با این رشته است و مایل هستیم در صورت موافقت فدراسیون میزبانی و مسابقات منطقه‌ای بیشتری در استان برای بانوان برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید   کاهش ۱۱ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها