اجرای ۷۳ پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۷۳ پروژه نوسازی بافت های فرسوده در استان وجود دارد که ۶۰ پروژه به اتمام رسیده است.

به گزارش “پیام خاوران” میرمحمد مودی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بازآفرینی شهری بیان کرد: ۷۳ پروژه نوسازی بافت‌های فرسوده در استان وجود دارد که ۶۰ پروژه به اتمام رسیده و بقیه هم به طور متوسط ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۰۳ هکتار از محدوده شهرها در استان خراسان جنوبی دارای طرح مصوب است، افزود: حدود ۱۳ درصد از اراضی مساحت شهرها با ۳۳ درصد جمعیت شهری و با بیش از ۳۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

مودی با بیان اینکه شهر بیرجند با مساحتی بالغ بر ۶۵۴ هکتار بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است، افزود: این محلات شامل بافت‌های تاریخی، بافت ناکار آمد شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی و الحاقات جدید شهری است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: برای سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ در قالب برنامه اقدام مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها و دستگاه‌های ارائه کننده خدمات زیر بنایی طرحی مصوب شده است.

وی ادامه داد: در این راستا ۲۷۶ پروژه با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان برای ۹ شهر استان که طرح مصوب باز آفرینی دارند، در حال اجراست.

مودی با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان، بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۱ هزار و ۹۰۰ نفر واجد شرایط چهارگانه شناخته شده اند و برای ۲۸ هزار و ۶۱۱ واحد تخصیص زمین انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید   پوشش همراه اول درشهرستان طبس گسترش یافت

مودی در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هم بیان کرد: تاکنون در سطح استان هفت هزار و ۳۹۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و۲۲۴ نفر واجد شرایط هستند که تاکنون برای هزار و ۴۱۸ متقاضی تأمین زمین انجام گرفته و در مرحله اول تا پایان خرداد حدود ۷۰۰ قطعه به متقاضیان واگذار خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها