۴۴۹۰ زوج خراسان جنوبی در صف انتظار وام ازدواج هستند

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: اکنون ۴۴۹۰ نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج بوده که ۷۳ درصد وام آن‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پیام خاوران” محمدعلی زرنگ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد واحدهای فعال بانکی در کشور ۳۳ واحد بوده که  ۲۹ واحد در استان مشغول خدمت رسانی هستند و از این تعداد ۱۷ بانک و موسسه مالی و اعتباری عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هستند.دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی گفت: شبکه بانکی استان، هزار و ۳۷ میلیارد تومان از دریافت کنندگان تسهیلات، مطالبات معوق دارد که در این بانک کشاورزی با ۳۶۰ میلیارد تومان، بانک تجارت با۱۸۰ میلیارد تومان، صادرات با ۱۰۰ میلیارد تومان و بانک سپه با ۸۵ میلیارد تومان مطالبات در صدر بانک‌هایی هستند که تسهیلات پرداخت کردند، اما دریافت کنندگان تسهیلات نسبت به بازپرداخت اقساط خود، اقدام نکردند.

زرنگ با بیان اینکه این امر باعث شده این بانک‌ها در اعطای تسهیلات جدید با مشکل مواجه باشند، تصریح کرد: ۲۸ درصد تسهیلات پرداختی در شبکه بانکی مربوط به بخش کشاورزی، ۲۲ درصد مسکن و ساختمان، ۲۰ درصد صنعت و معدن، شش درصد بازرگانی و صادرات و ۲۴ درصد سایر خدمات (شامل تسهیلات فرزند آوری، ازدواج و غیره) بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹ بانک در اعطای وام فرزندآوری و ۱۴ بانک در اعطای وام ازدواج آمار عملکردی از خود به این کمیسیون ارائه نداده‌اند، افزود: ۹ هزار و ۱۵۰ نفر در صف انتظار گرفتن وام فرزندآوری هستند و ۵۸ دهم درصد نیز وام خود را دریافت کرده‌اند.

زرنگ تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات ازدواج نیاز به ارائه کارت پایان خدمت ندارند، اما برای پرداخت تسهیلات فرزند آوری، داشتن کارت خدمت وظیفه عمومی لازم است.

بیشتر بخوانید   فضای سبز متصل به آرامستان بیرجند ساماندهی می‌شود

وی با بیان اینکه همچنین از ابتدای شروع طرح تسهیلات فرزندآوری تاکنون ۱۲ هزار و ۸۶۵ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است، ادامه داد: تسهیلات فرزندآوری معادل ۶۲۰ میلیارد تومان بوده و اکنون ۹ هزار متقاضی در استان در صف انتظار برای دریافت تسهیلات فرزندآوری هستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی افزود: تا پایان اسفند ماه سال گذشته سهمیه تخصیصی استان برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به صورت میانگین ماهانه حدود ۱۵ تا ۱۸ میلیارد تومان بوده که با پیگیری‌ها این رقم به نزدیک ۴۰ میلیارد تومان در ماه افزایش یافته است.

زرنگ تصریح کرد: از مجموع ۲۹ بانک و مؤسسه مالی و اعتباری دارای مجوز در خراسان جنوبی، متأسفانه ۹ بانک هیچ آماری را درخصوص میزان تسهیلات پرداختی ارائه نمی‌دهند.

وی بیان کرد: تسهیلات اعطایی در بخش خدمات بیشتر تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش بوده که تسهیلات خرد و وام‌های قرض الحسنه نیز در این بخش طبقه بندی می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها