۵۰ هزار کیلوگرم گوشت در خراسان جنوبی از چرخه مصرف خارج شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۵۰ هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف، حین، قبل و یا بعد از کشتار از چرخه مصرف خارج شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدعلی بخشی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله عواملی است که اهمیت رعایت مسائل بهداشتی را دوچندان می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از این رو همه کشتارگاه‌ها در استان حتی کشتارگاه‌های سنتی دارای تجهیزات پیش سرد لاشه دام هستند و شهرستان زیرکوه تنها شهرستانی است که کشتارگاه ندارد و قرار است با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شود.

بخشی با اشاره به ذبح غیربهداشتی دام در برخی از معابر تصریح کرد: اگر شهروندی در زمینه ذبح غیربهداشتی دام در معابر شکایتی داشته باشد، می‌تواند با ۱۵۱۲ تماس بگیرد و کارشناسان دامپزشکی با هماهنگی مقام قضائی نسبت به بررسی موضوع اقدام می‌کنند.

وی افزود: امسال ۲۳ گروه ثابت و ۴۰ اکیپ سیار با همکاری ۱۰۵ نفر از همکاران دامپزشکی در روز عید قربان نظارت بر امور ذبح دام را بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۵۰  هزار کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف، حین، قبل و یا بعد از کشتار از چرخه مصرف خارج شده است.

بخشی با اشاره به بیماری‌های مشترک دام و انسان عنوان کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از بیماری‌ها باید گوشت را قبل از مصرف در دمای صفر تا ۴ درجه به مدت ۱۸ تا ۲۴ فریز کنند.

وی با اشاره به میدان دام بیرجند اظهار داشت: این میدان در حسین آباد سادات بیرجند فعال است و دام‌هایی که در این میدان عرضه می‌شوند از هر جهت معاینه می‌شوند و مورد تأیید دامپزشکی است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۹ ماه مرخصی پس از زایمان اجرایی می‌شود؟

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها