پیگیر هویت‌سازی برای بازار چند صد ساله بیرجند هستیم

شهردار بیرجند گفت با برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار بدنبال هویت‌سازی برای بازار چند صد ساله شهر بیرجند هستیم.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی بهترین که به مناسبت روز ملی اصناف به همراه اعضای شورای شهر و معاونین و رؤسای سازمان‌های شهرداری، در محل مسجدالرسول(ص) بازار حضور یافت ضمن دیدار با کسبه و بازاریان، به سؤالات و مطالبات آنان پاسخ گفت.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیرجند با قدردانی از شهردار، معاونین وی و رؤسای سازمان‌های شهرداری به خاطر برگزاری این جلسه، گفت: اصناف و بازاریان به عنوان پیشگام در تمامی عرصه های انقلاب، پشت سر امام(ره) و مقام معظم رهبری، حضور داشته و دارند.

وی با اشاره به تورم و گرانی، خواستار توجه بیشتر اصناف و بازاریان به وضعیت معیشتی مردم و پرهیز از گران‌فروشی و احتکار شد و تصریح کرد: کسبه و بازاریان در رعایت و حفظ حجاب و پوشش اسلامی که توصیه امام(ره)، مقام معظم رهبری، شهدا و مراجع است نیز می توانند ایفای نقش نمایند.

در ادامه حجت الاسلام حسینی و حجت الاسلام عسکری ائمه جماعت مسجدالرسول(ص) بازار و تعدادی از کسبه و ساکنین محدوده بازار، به بیان مسایل و مشکلات و مطالبات خود پرداختند.

شهردار بیرجند نیز ضمن تبریک روز ملی اصناف، ایام ذی الحجه و اعیاد قربان و غدیر و قدردانی از هیات امنای مسجد و بازاریان و کسبه حاضر در جلسه، گفت: در زمان تحویل مدیریت شهری، بودجه شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان بود که در اولین لایحه، آن را با حدود ۵۰ درصد افزایش به ۵۰۰ میلیارد تومان رساندیم و امسال هم بودجه را با اتکا به سرمایه گذاری ها به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم که نسبت به قبل از این دوره، افزایش ۱۰۰ درصدی دارد ضمن‌ اینکه ۵۴ درصد بودجه را به اجرای پروژه های عمرانی اختصاص دادیم در حالی که به لحاظ قانونی موظفیم ۴۰ درصد بودجه را به بخش عمران اختصاص دهیم و بنابر این با اجرای پروژه های عمرانی متعدد در سطح شهر بیرجند، این شهر به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید   کمیته امداد خراسان جنوبی ۴۱۵ طرح اشتغال اجرا کرد

بهترین افزود: در این دوره در راستای درخواست های شهروندان، اتکای شهرداری را به شهر فروشی و عوارض ناشی از تخلفات شهرسازی، کاهش دادیم و از زمین خواری و فروش زمین به قیمت بالا در مرکز شهر جلوگیری نموده و در این وانفسای گرانی، شهر را ارزان کردیم و علاوه بر این با عنایت شورای شهر، کاهش ۲۵ درصدی عوارض و تعرفه خدمات را در بخش عمده شمال شهر و تقریبا تمامی محلات آن با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: امسال تولید ۱۹۰ هزار متر مربع مسکن را داریم که تعادل قیمت مسکن و کاهش اجاره بها را در پی خواهد داشت و با ایجاد بیش از ۹۵ هزار شغل، رونق اقتصادی را باعث خواهد شد و این در حالیست که شهرداری وظیفه ای در این خصوص ندارد.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری بیرجند با بخش خصوصی، اظهار کرد: برای رفع دغدغه شهروندان در بحث کمبود و کنسل شدن پروازها، مراحل پایانی تأسیس خط هوایی را با مشارکت بخش خصوصی در دست پیگیری داریم.

بهترین با بیان اینکه از سال ۹۲ که وارد شورا شدم تاکنون با بدنه شهرداری و مشکلات شهر آشنا هستم، گفت: زیرساخت های شهر را که به‌ شدت آسیب دیده است در حال ترمیم داریم.

وی از احداث سردخانه ۷۰۰ تنی در راستای دپوی میوه که قیمت آن به شدت در شهر گران شده، به عنوان یک پروژه زیربنایی دیگر شهرداری بیرجند نام برد و اجرای این پروژه را در شکستن انحصار و کاهش قیمت میوه مؤثر دانست و اضافه کرد: ناوگان آتش نشانی شهرداری بیرجند نیازمند ترمیم است و تجهیز آن، ضریب ایمنی شهر را افزایش می دهد زیرا در امدادرسانی به حادثه دیدگان، ثانیه ها اهمیت حیاتی دارد و دیر رسیدن خودروهای آتش نشان به محل حادثه، گسترش دامنه خسارات و حتی تلفات را در پی خواهد داشت بنابراین نسبت به خرید خودرو و لباس‌های غریق نجات و شیمیایی برای سازمان آتش نشانی شهرداری اقدام کردیم که این امکانات، اخیرا در حادثه‌ای که متأسفانه برای یکی از هم استانی هایمان در شهرستان نهبندان اتفاق افتاد، کارایی خود را نشان داد و امدادگران مجهز ما با حضور در محل حادثه، در کمتر از ۴۰ دقیقه جسد متوفی را از اعماق آب، بیرون کشیده و تحویل خانواده داغدارش دادند.

بیشتر بخوانید   تجهیزبیش از 8هزارهکتار از اراضی استان باید به سیستم‌های نوین آبیاری

وی تصریح کرد: اگر این امکانات موجود نبود باید غواص ها مشابه حادثه دو سال پیش در بند دره که به شهادت همکار آتش‌نشان ما انجامید از تهران می آمدند.

شهردار بیرجند با اشاره به تعامل و همراهی دولت مردمی سیزدهم با وجود تنگناهای این دولت، گفت: شهرداری بیرجند در بخش های مختلف با دفاع از سهم خود توانسته با عنایت دولت سیزدهم از بودجه ها و کمک های دولتی بهره مند شود.

وی افزود: سهمیه شهرداری بیرجند از اتوبوس های یارانه ای وزارت کشور ۵ دستگاه بود که با رایزنی ما و مساعدت دولت، این سهمیه به ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید افزایش یافت و در بخشی دیگر با پیگیری های ما، بیش از ۱۴۰۰ تن قیر رایگان در اختیار شهرداری مرکز استان قرار گرفت.

منبع: پانا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها