سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: مهندس زینلی، منشاء کارهای بزرگ در حوزه صنعت کشور است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی مهندس زینلی به‌عنوان چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی در سطح ملی اقدامی ارزشمند می‌باشد. این مدیر موفق، ارزشمند و با سواد منشاء کارهای بزرگی در حوزه صنعت کشور است.

به گزارش پیام خاوران” این روزها در کنار همه اخباری که در خراسان جنوبی در مورد آن سخن به میان می‌آید یکی از خبرها، ویژه‌ و خاص‌تر است و آن هم معرفی پدر صنعت خراسان جنوبی به‌عنوان چهره ماندگار در سطح ملی است.

در این خطه از ایران‌زمین یعنی خراسان جنوبی کمتر کسی است به‌ویژه قدیمی‌ترها که مهندس سید محمدحسین زینلی را نشناسد؛ نامش عجین شده با صنعت خراسان جنوبی.

او قبل از این که پدر صنعت خراسان جنوبی باشد نماینده مردم نهبندان و بیرجند در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی است یعنی یک مرد مقنن و قانون‌گذار است. زمانی نیز مقام اولی مشاور ارشد هلدینگ‌های بزرگ اقتصادی کشور را در کارنامه‌اش ثبت کرد.

اما خدمت ماندگاری که در تاریخ عصر حاضر به‌ویژه در زمانی که ایران در دوران پس از جنگ به سر می‌برد و در حال التیام زخم‌های ناشی از آن بود او با همراهی جمعی از معتمدان بیرجندی تصمیم بزرگ و ماندگار برای تاریخ صنعت خراسان جنوبی می‌گیرد و اکنون که کارخانه لاستیک سازی مرکز خراسان جنوبی بعد از چهار دهه و طی راه‌های پر فراز‌و‌فرود بر فراز قله تولید خراسان جنوبی ایستاده است می‌خواهند از این مرد بزرگ به‌عنوان چهره‌ای ماندگار در سطح ملی قدردانی کنند.

کاری بس ارزشمند و قابل قدردانی ست از سوی متولیان امر چرا که شاید به ندرت در تاریخ مشاهیر و مفاخر، بزرگان، اثرگذاران، سرآمدان آن هم در عرصه‌های مختلف دیده‌ایم تا وقتی آن هنرمند، عالم، مجتهد، دانشمند، استاد، پروفسور، فرزانه و… زنده است از وی قدردانی شود که این کار در نوع خود اقدامی بی‌نظیر به‌حساب می‌آید برای پاسداشت ابر مرد بزرگترین واحد صنعتی خراسان جنوبی.

بیشتر بخوانید   کارگروه تخصصی حل مشکلات مردم در خراسان جنوبی تشکیل می شود

حالا که قرار است از ناجی اشتغال خراسان جنوبی ١٠ تیر ماه روز ملی صنعت و تولید قدردانی شود بهانه‌ای می‌شود تا با برخی از مسؤولان و چهره‌های برجسته در زمینه این اقدام بزرگ و ستودنی گپ‌و‌گفتی داشته باشیم.

باب گفت‌وگو را در این زمینه با دکتر مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی باز می‌کنیم.

وی معرفی مهندس زینلی را به‌عنوان چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی در سطح ملی اقدام فاخر و ارزشمند دانست و اظهارداشت: در هر صورت جامعه نیاز به این‌گونه اقدام‌ها به‌ویژه برای افراد ارزش‌مندی که عمرشان را صرف کارهای بزرگ و منشاء اثری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و… کرده‌اند دارد.

به گفته نخعی ارزش قائل شدن و شناساندن بنیانگذاران منشاء اثر در عرصه‌های مختلف قابل تحسین است چرا که با ابراز تاسف در جامعه ما اغلب این کارهای فرهنگی بعد از این که آن فرد اثرگذار از دنیا می‌رود، انجام می‌شود که اثرگذاری لازم را ندارد.

وی تصریح کرد: این‌گونه اقدام‌ها باید زمانی که فردی اثرگذار در هر حوزه‌ای زنده است و همه هم و غم خویش را بر توسعه، رشد و اعتلای کشور گذاشته، پاسداشتی در خور‌ شأن وی انجام شود چرا که این کار هم سبب انگیزه برای ادامه مسیر آن فرد شده و به این باور می‌رسد که مردم و مسؤولان ارزش کارش را می‌دانند و هر تلاش اثرگذاری که انجام شود به طور حتم دیده خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه این اقدام ارزشمند و فاخر را علاوه بر ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر این فرد اثرگذار الگویی بسیار مناسب برای جوانان و نوجوانان جامعه عنوان کرد که با الگوگیری از این‌گونه افراد که با دست خالی پا به میدان پر خوف و خطر تولید آن هم با چوب‌های بسیاری که لای چرخ کارشان در مسیری که طی می‌کنند گذاشته می‌شود می‌توانند راه درست را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید   شرکت گاز خراسان جنوبی امسال بزرگترین برنامه گازرسانی به روستاها را در برنامه دارد

نخعی با اشاره به این که دیگر افرادی هم که در حوزه‌های مختلف اثرگذار هستند با این اقدام به‌کار و ادامه آن امیدوار می‌شوند که بالاخره روزی تلاششان دیده خواهد شد، خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر در این زمینه این است اکنون مباحث اقتصادی و پول ارزش بسیاری برای نسل جوان و نوجوان پیدا کرده و همه اعتبار خویش را در داشتن پول می‌بییند که این موضوع هم به رسوخ فرهنگ غربی در بین آن‌ها بر می‌گردد.

وی ادامه داد: اما اگر نوجوانان و جوانان با این‌گونه افراد اثر‌گذار که با دست خالی و در بدترین زمان ممکن گام در راه‌های بزرگ نهاده‌اند آشنا شوند به طور حتم انگیزه‌ای مضاعف می‌گیرند برای این که تلاش کنند و قدم در راهی بگذارند که پایان آن افتخار‌آفرینی و غرور‌آفرینی باشد همچنان که مهندس زینلی بعد از سال‌ها تلاش و طی کردن راه‌های پر فراز و نشیب به این مهم دست یافت.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که معرفی این الگوها در سطح ملی اقدامی بسیار مهم و اثرگذار است این موضوع را متذکر شد که نباید از الگوهایی منطقه‌ای و شهرستانی هم غفلت کنیم چرا از این‌گونه افراد اثرگذار در نقاط مختلف شهرستان‌های استان کم نداریم و معرفی آن‌ها می‌تواند رضایت‌مندی بیشتری در آن‌ها برای ادامه راه و الگوگیری جوان‌ها و نوجوان‌ها فراهم آورد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، مهندس زینلی را یکی از چهره‌های پر افتخار خراسان جنوبی اعلام کرد که هم در حوزه اجرا، هم حوزه قانون‌گذاری زمانی که نماینده مجلس شورای اسلامی بود و چه در زمانی که به حوزه صنعت ورود کرد، توانست این مجموعه را به بالاترین سطح از توسعه آن هم در حوزه دانش‌بنیان برساند.

بیشتر بخوانید   سمن ها سفیران و بازوان دولت در اجرای برنامه های فرهنگی

وی تاکید کرد: می‌توان از مهندس زینلی به‌عنوان یک مدیر موفق، ارزشمند و با سواد یاد کرد که منشاء کارهای بزرگی در حوزه صنعت کشور است و حتی می تواند در سطح بین‌الملل باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها