۸۳ محله عشایری فاقد کد، در خراسان جنوبی احصاء شد

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از احصای ۸۳ محله عشایر فاقد کد، در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“محمدابراهیم ابراهیمی صبح امروز در جلسه شورای عشایری نهبندان اظهار داشت: شورای عشایری جلساتی را برگزار می‌کند که هدف آن رسیدگی به مطالبات خاص عشایر است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر باید متوازن در کنار مردم از خدمات دولتی برخوردار شوند افزود: امور عشایر در بحث آبرسانی، مرمت ایلراه‌ها و پروژه‌های اعتبارات ارزش افزوده خدماتی را به عشایر ارائه می‌دهد.

وی گفت: ۸۳ محله عشایری در سطح  استان سرشماری شد که این محله‌ها فاقد کد هستند و آب و فاضلاب پذیرفت که در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نهضت آبرسانی پایدار را به این مناطق نیز انجام دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه سیاست دولت این است که تا پایان کار خود تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب پایدار برخوردار شوند گفت: این ۸۳ محله عشایری نیز در قالب این پروژه از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه نگهداری از پروژه‌هایی نظیر خواجه منجیکوه هزینه‌هایی بسیار زیاد می‌خواهد، افزود: تفاهم نامه‌ای در جهت نگهداری  این پروژه با آب و فاضلاب منعقد شده است.

وی گفت: مطالبات آبرسانی به پیمانکاران در شهرستان پرداخت شده و با وجود پنج تانکر آبرسانی، یک تانکر آبرسانی دیگر برای نهبندان اختصاص, تا دغدغه ابرسانی سیار برای عشایر رفع شود.

ابراهیمی از افتتاح چاه معدن حاجات در هفته دولت خبر داد و گفت: مسیرهای آبرسانی سیار به حداقل خواهد رسید و  از محل پروژه فاز سوم پروژه خواجه منجیکوه  ۷۰ خانوار دیگر از آب سالم بهداشتی برخوردار برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   طرح محتوایی موزه‌های قاین تهیه شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها