تکریم ملی سید محمد حسین زینلی چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی برگزار شد

مراسم تکریم ملی چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی سید «محمدحسین زینلی» با همکاری دانشگاه صنعتی بیرجند و بنیاد نخبگان استان در بیرجند برگزارشد.

به گزارش ” پیام خاوران “ در مراسمی با حضور معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، نمایندگان شهرستانهای بیرجند،خوسف ودرمیان ونهبندان وسربیشه در مجلس شورای اسلامی وجمعی ازمسئولان کشوری و استانی ازسیدمحمدحسین زینلی چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی تجلیل شد.

این مراسم در راستای قدردانی از مرد صنعت خراسان جنوبی و باهدف الگوسازی از شخصیت ایشان و بزرگ‌مردان صنعت کشور که جزو فرهنگ ناب ما ایرانی‌ها صورت گرفت.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان: الگوسازی از نخبگان برای نسل جوان ضروری است

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان  در این مراسم گفت: علاوه بر تکریم، الگوسازی از سرآمدان و نخبگان در بخش‌های مختلف برای نسل جوان ضروری است.

عباس ابراهیمی در آیین تکریم ملی از “سیدمحمدحسین زینلی”چهره ماندگارصنعت در بیرجند اظهارداشت:هدف ازبرگزاری این مراسم بحث الگوسازی از شخصیت ایشان و بزرگ مردان صنعت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان کشور نیاز به سرلوحه قراردادن افراد شاخص در بخش‌های مختلف دارند، امیدواریم که مهندس زینلی در تربیت جوانان مستعد موفق باشند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این مراسم در راستای قدردانی از مرد صنعت خراسان جنوبی برگزار شد که جزو فرهنگ ناب ما ایرانی‌ها است، بیان کرد: همچنین از خانواده و همسر این چهره ماندگار صنعت که قطعا در توفیقات ایشان سهم داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

ابراهیمی عنوان کرد: امروز پاسداشت زحمات، خدمات و فعالیت‌های مهندس زینلی نسبت به خراسان جنوبی، کشور و مردم است و همچنین بابت سازندگی و فعالیت‌های چشمگیری که در این مرز و بوم داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان در رویکرد جدید خود در یکی و ۲ سال اخیر علاوه بر سرآمدان علمی، سرآمدان حوزه صنعت، فناوری، نوآوری و سرآمدان کارآفرینی را هم مورد توجه قرار داده است، بیان کرد: سرآمدی در حوزه صنعت، فناوری، نوآوری و کارآفرینی شایسته مهندس زینلی است.

ابراهیمی گفت: مدیرعامل شرکت کویرتایر به عنوان چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی توجه ویژه‌ای به دانش، فناوری، توسعه کارآفرینی، تولید داخلی، تمرکز بر صنعت و توجه به نوآوری و ترویج آن به لایه‌های مختلف صنعت داشته‌اند که در کمتر مدیری می‌توان تجمیع این ویژگی‌ها را پیدا کرد.

وی توجه به زادبوم و زادگاه را از دیگر ویژگی‌های ممتاز چهره ماندگار صنعت استان دانست و گفت: توجه ایشان به زادگاهشان و توجه به بهره‌وری، جذب استعدادها و نخبگان، تولید محصولات متنوع، جدید و قابل رقابت در سطح بین المللی از دیگر ویژگی‌های منحصر بفرد این چهره ماندگار است.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: این توفیقات در حالی بوده که مشکلات زیادی در چند سال اخیر از جمله تحریم‌ها، کاهش قدرت خرید مردم، مشکلات در تامین مواد اولیه، منع صادرات، واردات محصولات کم کیفیت، نرخ گذاری دستوری، افت تولید ناشی از قطع برق و گاز و کرونا همانند جاده‌های سنگلاخی عمل کرده است، توفیق در این جاده ناهموار باعث شده که امروز مدیرعامل کویر تایر جزو چهره‌های ملی صنعت کشور قرار گیرند.

بیشتر بخوانید   پیکر شهید حسن بادامکی فردا در قاین تشییع می‌شود

لوح قدردانی از طرف بنیاد ملی نخبگان به چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی اهدا شد و این لوح عالی‌ترین نشانی است که بنیاد ملی نخبگان به سرآمدان حوزه صنعت و حوزه‌های تخصصی اهدا می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی :الگوسازی از شخصیت افراد، مهمترین هدف در برپایی مراسم تکریم چهره های ماندگار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این مراسم تأکید کرد: الگوسازی از شخصیت افراد، مهمترین هدف در برپایی مراسم تکریم چهره های ماندگار است.

جواد اشرفی با تدکید بر این مطلب در آیین تکریم ملی  سید محمد حسین زینلی چهره ماندگار صنعت استان اظهار کرد: تکریم سرآمدان و نخبگان استان در بخش‌های مختلف تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای اینکه بدانیم مدیری موفق و سرآمد است باید ببینیم نگاهش به سازمان توانسته یک سازمان شهروندی ایجاد کند؟!

وی بیان کرد:  خیلی‌ها پول و کارخانه دارند اما نتوانسته اند مقبولیت و احساس تعلق را در بین جامعه برای خودشان ایجاد کنند.

اشرفی خاطرنشان کرد: مجموعه کویر تایر امروز توانسته حس تعلق را در سطح اجتماع ایجاد کرده و به عنوان یک سازمان شهروندی مایه افتخار خراسان جنوبی است.

معاون استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه امروز در سازمان‌ها به قهرمان و پهلوان تنها نیاز نداریم، تصریح کرد: اگر مدیری می‌خواهد موفق و سرآمد باشد باید در جای جای آن سازمان و نهاد قهرمان و پهلوان داشته باشد چون وقتی این قهرمانان در کنار هم باشند، می‌توانند مجموعه را به خوبی مدیریت کنند.

وی با تأکید بر اینکه از بنیاد ملی نخبگان انتظار است که ماحصل این تقدیر یک سبک مدیریتی باشد، متذکر شد: آقای مهندس زینلی یک سازمان خودکفا و تولیدمحور را مدیریت می‌کند که برگ موفقی در کارنامه خراسان جنوبی است.

اشرفی با اشاره به اینکه عصر جدید، عصر تولید ناب است بیان کرد: تولید ناب همین است که مهندس زینلی حفظ ارزش افزوده برای رسالت اجتماعی مجموعه کویر تایر کرده و فلسفه کویر تایر در سطح جامعه عملی و نهادینه شده است.

وی از بنیاد ملی نخبگان خواست به عنوان خروجی و ماحصل این مراسم تقدیر و تکریم، یک کتابچه یا دست نوشته را از شخصیت مهندس زینلی برای مدیریت سایر نهادها منتشر نماید.

نماینده مردم بیرجند،خوسف ودرمیان:تکریم از چهره‌های ماندگار خراسان جنوبی ادامه‌دار باشد

بیشتر بخوانید   فرمانداران به تسریع در روند اجرای پروژه های آموزشی توجه ویژه داشته باشند

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: تکریم از چهره‌های ماندگار استان دربخش‌های مختلف ادامه‌دار باشد چرا که ما از اینگونه شخصیت‌ها کم نداریم که نیاز است برای جوانان الگوسازی کنیم.

حسین خسروی اسفزار اظهار داشت: یاد عالم بزرگ آیت الله ربانی هم باید در این جلسه گرامی بداریم چراکه ثبت کویر تایر در سال ۱۳۶۶ به وسیله همین عالم بزرگ رقم خورده است.

وی عنوان کرد: اگر پیامبر گرامی اسلام تاکید داشتند که باید دست کارگر را بوسید حتما امثال بنده باید دست کارآفرینان را ببوسیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیرعامل کویر تایر به همت کارکنان خودشان از سال ۱۳۶۶ تاکنون برای حدود هشت نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، بیان کرد: وظیفه ما تکریم از سرآمدان در بخش‌های مختلف است، مضاعف بر این وظیفه، تکریم و معرفی این چهره ملی ماندگار نشان دهنده اراده پولادین و تحقق فعل ما می‌توانیم است.

خسروی اسفزار ادامه داد: باید جوانان ما از شخصیت ایشان الگو بگیرند و پای تجربیات ایشان بنشینند، مسئولان اگر خواستار توسعه کویر در فازهای بعدی هستند، باید در رفع موانع به مدیرعامل کویر تایر در سطح ملی کمک کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند: خدمات جهادی مدیرعامل کویر تایر برای توسعه علم بر هیچ کس پوشیده نیست

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند هم در این مراسم گفت: امروز فرصت مناسبی است که مهمترین موتور محرکه اقتصادی کشور یعنی بخش صنعت و معدن نگاه اندیشمندانه شود چرا که این بخش عامل ایجاد اشتغال مولد و پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه است.

عباسعلی رضاپور افزود: فرهنگ تکریم و تقدیر و تشکر ریشه در تعالیم اسلامی ما مسلمان دارد، خدمات جهادی مدیرعامل کویر تایر و فراهم کردن بستری برای توسعه علم بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی عنوان کرد: دانشگاه صنعتی بیرجند که شعار پرچمداری توسعه صنعت و معدن در شرق کشور را جزو رسالت خود دارد اخیرا نهضت احیای واحدهای اقتصادی استان را در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌کند.

رضاپور ادامه داد: دانشگاه صنعتی بیرجند ضمن مشارکت در برگزاری این مراسم، یادمانی از چهره ملی صنعت خراسان جنوبی را در محل این دانشگاه پرده‌نمایی خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت کویرتایر: نخبه واقعی شهدایی هستند که با دست خالی و با بذل جان، امنیت آفرینی کردند

مدیرعامل شرکت کویرتایر هم در این مراسم گفت:اگر از من بپرسند نخبه کیست؟ می گویم آن شهیدی است که با گذشتن از اروندرود، شهد پیروزی را در کام دشمن تلخ کرد و همچنین همسران،مادران شهدایی که با صبر و استقامت شان پایه گذار جبهه مقاومت در جهان شدند.

بیشتر بخوانید   مرمت کارگاه‌های صنایع‌دستی بازار میثم سرایان آغاز شد

مهندس سیدمحمدحسین زینلی در ابتدا با طرح این سوال (نخبه کیست؟ و چه کسانی شایسته تقدیر هستند؟) آغاز سخن کرد و گفت: اگر امروز از من بعنوان چهره ماندگار تقدیر می شود،بخاطر وجود آرامش و امنیت در فضای کسب و کاری است که شهدای عزیزمان برای من و همکارانم به ارمغان آوردند.

وی تصریح کرد: من هرگز ادعای نخبه بودن ندارم ولی در ۴۲ سال فعالیتم در عرصه های مختلف که با فراز و نشیبهای زیادی هم همراه بود، نیک آموختم که لحظه ای از کار و تلاش دست برندارم .و همیشه  کار را چه فرادست باشم چه فرودست، لذت بخش و شیرین تلقی می کنم.

مدیرعامل شرکت کویرتایر، لطف خداوند،خرد جمعی کارکنان وصبر و پایداری خانواده خود را سه عامل مهم در کسب موفقیتهای خود و کویرتایر دانست و خاطرنشان کرد: من به تنهایی نمیتوانستم خلق معجزه کنم ولی به معجزه خرد جمعی،همکاری کارشناسان بااخلاص و همچنین بسترسازی برای بروز استعدادها و نوآوری خلاقانه همکارانم بخصوص جوانان همیشه معتقد هستم.

مهندس زینلی با اشاره به افق پیش رو و چشم انداز شرکت کویرتایر گفت:در سال جاری که سال افزایش تولید است، بیش از ۴۵% افزایش ظرفیت تولید خواهیم داشت که رقمی بالغ بر ۷ تا ۸ هزار میلیارد سرمایه گذاری بهمراه دارد.

وی در پایان سخنانش با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جلسه با طرح  این سوال که (چه باید کرد؟) گفت: این نصیحت پدرانه را به همکارانم در کویرتایر و بخصوص جوانانی که مخاطب من هستند،اینست که رمز پیروزی در هرکاری؛ دغدغه مندی است.چراکه علم مدیریت می گوید:اگر موضوعی برای شخصی تبدیل به دغدغه شد،رمز پیروزی حاصل شده است.

در پایان این مراسم، لوح ارج نامه‌ای که عالی ترین نشان بنیاد نخبگان برای فناوران حوزه‌های تخصصی صنعت است به سید محمدحسین زینلی به عنوان چهره ملی ماندگار صنعت تقدیم شد.

همچنین در این مراسم  از سند هویتی چهره ماندگار صنعت خراسان جنوبی سیدمحمد حسین زینلی رونمایی شد.

همچنین با حضور معاون سرآمدان بنیاد ملی نحبگان ومعاون استاندار خراسان جنوبی از یادمان مهندس سید محمدحسین زینلی  در دانشگاه صنعتی بیرجند پرده برداری شد.

در این مراسم مدیر عامل شرکت کویرتایر ” چهره ماندگار صنعت استان خراسان جنوبی” ضمن تشکر از برگزاری مراسم به سخنرانی کوتاهی در جمع حضار و دانشجویان در دانشگاه صنعتی بیرجند پرداخت و و آنها را تشویق نمود تا علیرغم تبلیغات منفی رسانه‌های غربی در راه آبادانی میهن و تبدیل علم به ثروت قدم بردارند.

اعظم انصاری

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها