چاپ بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان به چاپ رسیده است.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی در جمع خبرنگاران به اهمیت کتاب دفاع مقدس در انتقال فرهنگ جنگ تحمیلی و آرمان‌های امام و شهدا اشاره کرد و گفت : یکی از راهکار‌های اساسی انتقال فرهنگ شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس انتشار کتاب است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال  ۶۰ عنوان کتاب در استان به چاپ می رسد  افزود : سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع بیماری کرونا و عدم ارتباط‌گیری ۲۹ عنوان کتاب، سال ۱۴۰۰ نیز ۵۸ عنوان کتاب و سال گذشته ۶۸ عنوان کتاب و امسال از ابتدای سال تاکنون ۲ عنوان کتاب تولید و به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های منتشرشده در بخش‌های مختلف نگارش کتاب و متون ادبی شامل کتاب‌های کودک، نوجوان و بزرگسال، داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و شعر است گفت : درصورتی که محتوای مورد نظر از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تأیید شود،  این بنیاد از مؤلف به‌ویژه در زمان چاپ کتاب حمایت می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی  از عدم حمایت‌های دولتی در زمینه نگارش و چاپ کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس با وجود پیگیری‌های فراوان گلایه کرد و افزود : هزینه تولید هر کتاب بین ۳.۵ تا ۱۰ میلیون تومان است که نیاز به حمایت‌های دولتی و تخصیص اعتبار داریم. 

فلاحی گفت : تولید کتاب‌های صوتی یکی دیگر از کار‌های انجام شده در مدیریت ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی است که بعد از تألیف کتاب‌های مورد نظر و تأیید محتوای تولید شده توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، بارگذاری کتاب‌ها در فضای مجازی برای استفاده مخاطبان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید   نان سنتی در خراسان جنوبی گران نمی‌شود/مردم نگران نباشند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها