ارسال بیش از ۵۱ هزار اظهارنامه الکترونیکی مالیات در خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از رشد ۲۱ درصدی ارسال الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی در استان خبر داد و گفت: ۵۱ هزار و ۸۲۸ اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م در استان تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت کاملاً الکترونیک ارسال شده است.

به گزارش “پیام خاوران” علی کریمدادی صبح امروز با تبریک ایام خجسته دهه امامت و ولایت و همچنین عید سعید غدیرخم در جمع خبرنگاران از مشارکت بالا و قابل تحسین مشاغل و کسبه استان در تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ در موعد مقرر قانونی خبر داد.

وی اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی ۵۱ هزار و ۸۲۸ اظهارنامه و فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م تکمیل و به سازمان امور مالیاتی کشور به صورت کاملاً الکترونیک ارسال شده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است که این امر نشان از حضور و همراهی پرشور و اعتماد مشاغل و کسبه استان در انجام تکالیف قانونی و برخورداری از حداکثر تسهیلات و مشوق‌های مالیاتی دارد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۹۴۹ فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م با رشد ۲۸ درصد نسبت به سال قبل و ۹ هزار و ۸۷۸ اظهارنامه با سه درصد کاهش نسبت به سال قبل بوده است که این نشان از استقبال بالای مشاغل و کسبه استان در استفاده از تسهیلات مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم دارد.

کریمدادی گفت: از مجموع مؤدیانی که نسبت به انجام تکالیف قانونی (ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م و یا اظهارنامه)  اقدام کرده‌اند ۳۴ هزار و ۱۲۱ مؤدی مبلغ مالیات صفر ابراز کرده‌اند که بالغ بر ۶۵ درصد مؤدیان مذکور است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ درصد مؤدیان فوق الذکر مبلغ مالیات بین صفر تا ۱۰۰ میلیون ریال و فقط ۸ درصد آنها یعنی ۴ هزار و ۲۸ نفر در کل استان مبلغ مالیات بیشتر از ۱۰۰ میلیون ریال ابراز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی در نهمین سفر شهرستانی به زیرکوه سفر کرد

وی یادآور شد: مطابق قانون مالیات‌های مستقیم صاحبان مشاغل تا ۳۱ خردادماه سال جاری مهلت داشته‌اند نسبت به تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م و یا اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ اقدام کنند از این رو با توجه به استقبال مودیان مالیاتی جهت انجام تکالیف مالیاتی و جلوگیری از تضییع حقوق مودیان، برابر مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا مهلت مذکور تا ۱۰ تیرماه سالجاری تمدید شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها