گازرسانی به ۱۱ شهر و ۸۰۵ روستای سیستان و بلوچستان به همت شرکت گاز استان خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به رو به اتمام بودن پروژه‌های گازرسانی در استان خراسان جنوبی، ۱۱ شهر و ۸۰۵ روستای استان سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۵، توسط شرکت گاز استان خراسان جنوبی گازرسانی خواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی در تشریح این خبر، گفت: با توجه به عملکرد ممتاز شرکت گاز استان خراسان جنوبی در اجرا و اتمام پروژه‌های گازرسانی در استان، این شرکت مأموریت یافته تا بخش اعظمی از گازرسانی به شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: گازرسانی به ۱۱ شهر و ۸۰۵ روستا در استان پهناور سیستان و بلوچستان به شرکت گاز استان خراسان جنوبی واگذار شده که گازرسانی به شهرهای قصر قند، نیک شهر، سرباز و ساربوک و گازرسانی به روستاهای چانف، جکیگور، پارود از جمله شهرها و روستاهایی است که در این استان و با همت شرکت گاز استان خراسان جنوبی از نعمت گازطبیعی بهره‌مند خواهند شد.

محمودی با اشاره به این‌که برای اجرای این تعداد پروژه‌های فوق، اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است، افزود: اعتبار پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران تأمین می‌شود و پیش‌بینی می‌شود برای اجرای این تعداد پروژه‌های گازرسانی در سیستان و بلوچستان، ۱۲ هزار کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و ۲۴۴ کیلومتر خط انتقال اجرا شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی شبکه تغذیه پروژه محور قصرقند با اجرای بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ متر شبکه تغذیه، تصریح کرد: تاکنون ۸ پیمان در زمینه مطالعات، نقشه‌برداری و طراحی خطوط انتقال، تغذیه و توزیع، ۲۰ پیمان مربوط به خرید کالا و یک پیمان گازرسانی و عملیات اجرایی شبکه تغذیه محور قصرقند پیمان‌سپاری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۵، مأموریت شرکت گاز استان خراسان جنوبی در استان سیستان و بلوچستان به اتمام رسد.

بیشتر بخوانید   روز کمیسیون‌ها در شورای شهر بیرجند

انتهای پیام/ ۱۰۲ 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها