چرایی کاهش پروازهای فرودگاه بیرجند/رنج مردم در خرید بلیط

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: چندی قبل یکی از شرکت های هواپیمایی دو پرواز خود در مسیر بیرجند- تهران را کنسل کرد که موجب کاهش پروازهای فرودگاه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هر چند پروازهای بیرجند به تهران و بیرجند به مشهد همواره با مشکلاتی رو به رو بوده است ولی چند وقتی است که شهروندان حتی از مدت‌ها قبل از تاریخ مدنظر برای سفرشان نمی‌توانند بلیط پرواز خریداری کنند.

گاه این زمان به ۱۰ روز، دو هفته قبل از تاریخ سفر هم می‌رسد که نشان تعداد کم پروازها به نسبت متقاضیان است.

عظیم طهماسبی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در زمینه مشکل خرید بلیط پروازها کاملاً حق با مردم است، اظهار داشت: یکی از مهمترین علل به وجود آمدن چنین مشکلی این است که از چندی قبل یکی از شرکت‌های هواپیمایی دو پرواز خود در مسیر بیرجند- تهران- بیرجند را کنسل کرده است.

وی در زمینه افزایش قیمت بلیط‌های مسیر بیرجند- تهران- بیرجند بیان کرد: حدود یک ماه و نیم قبل شرکت‌های هواپیمایی مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت پروازها را گرفتند و همان زمان قیمت بلیط پروازهای بیرجند- تهران به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت بلیط پروازهای بیرجند- مشهد هم حدود ۷۰۰ هزار تومان است، گفت: مجموع پروازهای رفت و برگشت فرودگاه بیرجند ۲۲ پرواز بود که اکنون با لغو پروازهای روزهای یکشنبه و دوشنبه یکی از شرکت‌های هواپیمایی به ۱۸ پرواز کاهش پیدا کرده است.

طهماسبی افزود: از این ۱۸ پرواز نیز دو پرواز مربوط به مسیر بیرجند- مشهد- بیرجند است و مابقی مربوطه به مسیر تهران است.

وی درباره پروازهای بازگشت حجاج خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه این پروازها بدون مشکل خاصی در حال انجام است و تا ۱۹ تیرماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید   خط انتقال گاز سیستان و بلوچستان سال آینده به خراسان جنوبی متصل می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی یادآور شد: روز گذشته ۱۶ تیر دو پرواز بازگشت از حج تمتع به فرودگاه شهید کاوه بیرجند داشتیم و امروز ۱۷ تیرماه نیز دو پرواز دیگر به زمین خواهد نشست.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها