اجرای 400 عنوان برنامه حجاب و عفاف در استان خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از برگزاری 400 برنامه مختلف به مناسب هفته حجاب و عفاف در استان خبرداد.

به گزارش “پیام خاوران” سید محمدرضا طالبی صبح امروز در حاشیه اجتماع بزرگ عفاف و حجاب اظهار داشت: بیست و یكم تیرماه روز حجاب و عفاف نامگذاری شد؛ موضوع و مقوله فرهنگی كه با رعایت و حفظ آن می‌توان به ارزش‌های انسانی و اخلاقی دست یافت و اركان خانواده و جامعه را از خطر مصون داشت.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در خراسان جنوبی گفت: فضاسازی تبلیغاتی و محیطی، برپایی نشست‌های تخصصی و بصیرتی، برگزاری همایش‌های تبیینی تحت عنوان گفتمان حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات فرهنگی و اجتماعی با رویکرد حجاب و عفاف، تبیین واقعه مسجد گوهرشاد در مساجد و محلات، تجلیل از دختران و بانوان محجبه در دستگاه‌های اجرایی و به صورت مردمی، راه‌اندازی پویش رسانه‌ای مجازی و تولید و انتشار محتواهای چند رسانه‌ای از مهمترین برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان است.

طالبی از برگزاری 400 برنامه به مناسب هفته حجاب و عفاف با شعار (پای خانواده ایستاده‌ایم) در استان خبرداد و گفت: نمایشگاه کتاب و محصولات حجاب و عفاف در استان برپا شده و ادامه دارد.

وی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف براساس آیات و روایات، گفت: نیاز است در این زمینه کارهای فرهنگی به صورت ویژه انجام شود و در این راستا اقدامات خوبی را در دستورکارخودمان قرار داده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان با بیش از 33 مولفه، گفت: باید اهداف دشمنان در جنگ ترکیبی برای مردم به خوبی تبیین و تشریح کنیم چرا که دشمن می‌خواهد هویت دینی را از ما بیگرد که ما به سمت پوچ گرایی حرکت کنیم و از طرفی هم امنیت اجتماعی خود را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید   کرونا بیشتر ما را می‌کُشد یا جاده‌ها؟

طالبی تاکید کرد: باید با بصریت نقشه‌های دشمنان را در جنگ فرهنگی به خوبی بشناسیم و مقابله کنیم و هرگز نباید در زمین دشمن نقش بازی کنیم.

حجت الاسلام فاطمی استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی نیز در اجتماع بزرگ عفاف و حجاب در بیرجند اظهار داشت: اکثر مردمی که با قرآن در ارتباط هستند می‌دانند که حجاب واجب دینی است و منکر آن مرتد است و مسئله تازه‌ای نیست که در عصر حاضر به وجود آمده باشد.

وی با اشاره به اینکه چادر حجاب کامل است، گفت: در قرآن نیز به این موضوع تصریح شده و می‌توان پاسخ افرادی را داد که می‌گویند قرآن به حجاب نپرداخته است.

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: باید برای رعایت حجاب در کشور، از حاکمیت آغاز کرد و در ادارات دولتی نیز به این مسئله توجه شود تا جلوی مفاسد گرفته شود. پیاده سازی حجاب زمانی کامل صورت می‌گیرد که از دولت آغاز شود.

اجتماع بزرگ عفاف و حجاب صبح امروز همزمان با سراسر کشور در روز ملی عفاف و حجاب، در میدان ابوذر بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی با حضور بانوان، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها