کاهش ۷ درصدی نرخ مالیاتی اشخاص حقوقی دارای فعالیت‌های تولیدی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: برابر سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم از فعالیت‌های اشخاص حقوقی تولیدی و اشتغال در کشور،نرخ مالیاتی این واحدهای برای عملکرد ۱۴۰۰ پنج درصد و برای عملکرد۱۴۰۱ با ۲ درصد افزایش به میزان ۷ درصد کاهش یافته است.

علی کریمدادی در گفتگو با “پیام خاوران” اظهار داشت: در بحث وصول مالیات از خودروهای گران قیمت عملکرد سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از مجموع ۷۵۳ پرونده، تاکنون مبلغ ۲۱ میلیارد ریال یعنی دو میلیارد و یکصد میلیون تومان مالیات دریافت شده است.

وی به بحث مالیات بر واحدهای مسکونی خالی اشاره کرد و افزود: در بحث مالیات واحدهای مسکونی خالی نیز  ۶۹۸ مورد منزل در استان شناسایی شده که برگ تشخیص مالیات این واحدهای مسکونی به صورت سیستمی صادر و در درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir بارگذاری شده است.

در صورتی که مؤدی نسبت به مالیات اعتراض داشته باشد به صورت الکترونیکی اعتراض کرده و پرونده در مراحل دادرسی مالیاتی مطرح و مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی در راستای مبارزه با فرار مالیاتی سامانه سوت زنی و تلفن گویای ۱۵۲۶ را راه‌اندازی کرده که در این راستا مودیان مالیاتی در صورتی که مواردی مبنی بر فرار مالیاتی را مشاهده کردند می‌توانند از طریق این دو سامانه موارد را اعلام و مورد تشویق قرار گیرند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از سیاست‌های کلی دولت سیزدهم مبارزه با فرار مالیاتی، افزایش چتر مالیاتی و کاهش فشار بر بخش شفاف و سالم و شناسنامه دار اقتصادی است و توسعه فضای تعامل و اعتماد بین فعالان اقتصادی و نظام مالیاتی کشور در دستور کار است.

کریمدادی افزود: امید است بتوانیم جهت تحقق درآمدهای مالیاتی، بدون فشار بر بخش اقتصادی سالم و شفاف، از طریق شناسایی افرادی که فرار مالیاتی مالیاتی دارند، گام برداریم.

بیشتر بخوانید   تقدیر استاندار خراسان جنوبی از عملکرد شرکت گاز استان در مدیریت پسماند+ تصویر

انتهای پیام/ ۱۰۵

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها