۱۰ درصد آمار متقاضیان مسکن ملی در استان مربوط به شهرستان قائنات است

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از واگذاری زمین به یک‌هزار و ۵۱۸ متقاضی در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: هدف از برگزاری جلسات شورای مسکن استان در شهرستان‌ها بررسی دقیق موانع و رفع مشکلات طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش  “پیام خاوران” میرمحمد مودی ظهر امروز در یازدهمین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی  با توجه به اینکه مسکن برنامه اصلی دولت است در استان کار ساخت و واگذاری مسکن با جدیت در حال برگزاری است اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات شورای مسکن استان در شهرستان‌ها بررسی دقیق جزئیات ،موانع و رفع مشکلات و پایش این طرح ملی در شهرستان‌هاست.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در شهرستان قاین ۶ سایت نهضت ملی مسکن وجود دارد که ۲ سایت در قائن، دو سایت در نیمبلوک و یک سایت در آرین شهر و خضری وجود دارد که مجری آماده سازی این سایت‌ها شهرداری و موسسه عمران اجتماعی بسیج است.

وی گفت: در شهرستان قاینات به یک هزار و ۵۱۸ متقاضی زمین واگذار شده که ۹۲۲ متقاضی به بانک مسکن معرفی و تاکنون ۲۴۸ متقاضی نسبت به اجرای فونداسیون اقدام کرده‌اند.

مودی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد آمار متقاضیان در استان مربوط به شهرستان قائنات است بیان کرد: در شهر قاین سه سایت ۴۹ هکتاری، ۳۸ هکتاری و ۳۶ هکتاری برای این منظور الحاق شده که در حال اجرای آماده‌سازی است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح جوانی جمعیت نیز ۸۲۵ نفر در شهرستان قاینات ثبت نام کرده که تعداد ۱۱۱ نفر تایید نهایی شده اند و ۷۸ واحد قرعه کشی و تخصیص یافته است.

در این جلسه اسناد مربوط به ۲ سند دولتی به نام سازمان ملی زمین و مسکن توسط اداره کل ثبت و اسناد از اراضی توافق شده به اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تحویل شد.

بیشتر بخوانید   کارخانه فرآوری شیر با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان زیرکوه احداث می شود

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح‌های ساخت باند دوم در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۸۵۰ کیلومتر باند دوم در استان تکمیل و مورد استفاده کاربران جاده‌ای قرار گرفته است.

وی افزود: هم اکنون ۵۵۵ کیلومتر باند دوم در محور‌های استان با ارزش قرارداد ۶ هزار میلیارد تومان در دست ساخت است که اجرای این طرح‌ها به صورت میانگین حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مودی با اشاره به اینکه بهسازی و توسعه راه‌های دوبانده خراسان جنوبی بخش قابل توجهی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور را به خود اختصاص داده و باعث شتاب بخشی به طرح‌های راهسازی شده است افزود: هدف گذاری کرده‌ایم تا امسال ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در محور‌های سطح استان با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: بخش مهمی از احداث ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در سه کریدور اصلی مشهد – چابهار در محور نهبندان – بیرجند، بیرجند – قاین و کریدور بندرعباس – مشهد در محور‌های طبس – بیرجند، طبس- یزد و طبس – اصفهان در دستور کار است.

وی بیان کرد: ۵۰ کیلومتر باند دوم در استان آسفالت شده و در مرحله نصب علائم و ایمن‌سازی است که برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریور ۳۰ کیلومتر آن با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

مودی گفت: از این مقدار ۴ کیلومتر در ورودی خور، ۱۳ کیلومتر در محور قاین – کالشور و ۱۳ کیلومتر در محور دیهوک به راور بوده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه دارد که از این میزان ۸۵۰ کیلومتر باند دوم، ۸۸۲ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۷۱ کیلومتر راه فرعی، ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت، هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت شوسه و ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت خاکی است.

بیشتر بخوانید   قدردانی سازمان تبلیغات اسلامی از رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها