پرداخت بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های حوزه فاوای خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با پرداخت تسهیلات به شرکت‌های فعال حوزه فاوا، ۹۷ درصد اعتبار تخصیص یافته به حوزه فناوری اطلاعات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ جذب شده است.

به گزارش “پیام خاوران” مصطفی بهی، ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز فناوری اطلاعات که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد از پرداخت ۹۷ درصدی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰،  بخش فناوری اطلاعات استان به شرکت‌های این حوزه در استان خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی عنوان کرد: با پرداخت بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌‌های حوزه فناوری اطلاعات استان، از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، برای ۱۵۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: همچنین از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، از مجموع اعتبار تخصیص یافته به بخش فناوری اطلاعات، تاکنون ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات، معادل ۷۸ درصد کل اعتبار، به شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات استان پرداخت شده که برای ۳۶ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

بهی عنوان کرد: پرونده سایر متقاضیان تسهیلات این بند به میزان ۱۵ میلیارد ریال نیز به بانک عامل ارجاع شده که تا پایان مهلت قانونی یعنی پایان تیرماه، پرداخت و برای ۱۰ نفر دیگر ایجاد اشتغال می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تاکید کرد: با پرداخت تسهیلات پرونده‌های باقیمانده، میزان تسهیلات پرداخت شده به طرح‌های فناوری اطلاعات از محل بند ب تبصره ۱۶، به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این همایش گفت: برای رسیدن به توسعه استان، نگاه‌ها باید عمیق و وسیع باشد.

جواد قناعت اظهار داشت: از ظرفیت‌ها و مزیت‌های فراوان استان به خوبی استفاده نشده و تحول در این پتانسیل‌ها و رسیدن به پیشرفت از این طریق، نیازمند تغییر نگاه است.

بیشتر بخوانید    شبکه توسعه پوشش اینترنت پر سرعت در روستای کلاته‌بازدید سربیشه افتتاح شد

وی افزود: وظیفه بخش دولتی، بسترسازی برای فعالیت بخش خصوصی است، باید دست بخش خصوصی را بگیرد و زمینه رقابت سالم بین حوزه‌ها را ایجاد کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بخش دولتی و خصوصی ما باید در هر نمایشگاهی که در تهران برگزار می‌شود، حضور فعالانه، عالمانه و اثربخشی داشته باشند.

این همایش به مناسبت ۲۲ تیرماه، روز ملی فناوری اطلاعات، با حضور مدیران کل و مسئولین فناوری اطلاعات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌‌های فعال حوزه فناوری اطلاعات استان در استانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها