شرکت های تعاونی در زنجیره ارزش ظرفیت های خراسان جنوبی دیده شوند

استاندار خراسان جنوبی به وجود بیش از ۱۳ هزار تعاونی در استان اشاره کرد و افزود: شرکت های تعاونی در زنجیره ارزش ظرفیت های استان دیده شوند.

به گزارش” پیام خاوران “ جواد قناعت با بیان این مطلب در جمع اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان، خاطرنشان کرد: قصد داریم از ظرفیت تعاونی ها استفاده کنیم.

به گفته وی؛ بنا بر این است که سهم تعاونی ها که ۲۵ درصد است در اقتصاد کشور دیده شود.

وی با بیان اینکه دو اشکال در سطح کشور در حوزه تعاونی وجود دارد، افزود: نخستین مورد محدودیت های قانونی است که آنچنان که باید، تعاونی ها را در موضوعات مختلف مشارکت نداده اند و نقش تعاونی ها در برنامه هفتم مغفول مانده است یا اصلاً دیده نشده در حالی که یکی از کارهای اصلی مشارکت دادن تعاونی ها در امور مختلف است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مقام معظم رهبری هم اعتقاد دارند یکی از موضوعاتی که در اقتصاد تأثیر دارد تعاونی هاست لذا ۲۵ درصد سهم تعاونی ها باید در اقتصاد کشور دیده شود.

قناعت تصریح کرد: اشکال دیگر در برخی نگاه ها در سطوح ملی و استانی است که تعاونی ها را هنوز درک نکرده اند، لذا باید از نقش تعاونی ها در توسعه و اقتصاد بهره مند باشیم.

به گفته وی؛ با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور به تعاونی ها و عزمی که در دولت سیزدهم وجود دارد، با همراهی و همدلی در استان در آینده ای نزدیک شاهد نقش پررنگ تر تعاونی ها خواهیم بود.

وی تعداد تعاونی ها و ثبت آنها در استان را یک ظرفیت خوب برای استان عنوان کرد و افزود: این ظرفیت در استان وجود دارد و مردم هم نقش تعاونی ها را خوب درک کرده‌ اند که فرصت بسیار مناسبی است و باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید   تقدیر استاندارخراسان جنوبی از همکاری اتاق تعاون در رویداد ملی مدیریت بحران ایران قوی+سند

استاندار خراسان جنوبی درخصوص پیشنهاد برگزاری جشنواره زرشک در تهران، گفت: باید برای برگزاری این جشنواره برنامه ریزی شود.

به گفته وی؛ متولی برگزاری نمایشگاه ها اتاق تعاون باشد و مساعدت مالی هم انجام شود، لذا بهتر است بخش دولتی و خصوصی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

قناعت خواستار آموزش و ترویج تعاونی ها شد و گفت: برای ایجاد اشتغال باید نقش تعاونی ها را پررنگ تر کنیم.

وی به وجود بیش از ۱۳ هزار تعاونی در استان اشاره کرد و افزود: باید کارگروه تسهیل تعاونی ها از جمله تعاونی مسکن و فرش و… با حضور دستگاه های متولی برگزار شود و اگر موانعی باشد، جلسه رفع موانع با حضور استاندار برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از موضوعات اقتصادی، بحث زنجیره ارزش است لذا باید جایگاه تعاونی و اتاق تعاون در فرآیند تولید،تأمین و بازاریابی دیده شده و تعاونی ها در زنجیره ارزش دیده شوند.

قناعت اظهار داشت:در حوزه بازاریابی باید به تعاونی های فرشی که جدید هستند کمک و برای آنها ریل گذاری انجام شود.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها