۶۰ درصد سرمایه گذاری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، خارجی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس عملکرد مناطق ویژه بسیار بهتر از مناطق آزاد است گفت:۶۰ درصد سرمایه گذاری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، خارجی است.

به گزارش “پیام خاوران” جواد اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم افتتاح دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: یکی از اهداف راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه گذاری و  پشتیبانی از تولید و صادرات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برای بررسی میزان موفقیت این مناطق نیاز است ساعت‌ها  بحث و بررسی انجام شود، افزود:به گزارش مرکز  پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مناطق ویژه اقتصادی در خیلی از آیتم‌ های تعریف شده عملکرد خیلی بهتری از مناطق آزاد داشته‌اند که این موضوع هم پیام و هم هشداری  برای مناطق آزاد است.

وی از مکان‌یابی مناسب، مدیریت موثر و سازوکار مناسبی که  مناطق ویژه اقتصادی داشته‌اند به عنوان علل موفقیت این مجموعه‌ها یاد کرد و اظهار داشت: در  خراسان جنوبی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با وجود اینکه  عمر کوتاهی دارد و حدود  ۸الی  ۹ سال از فعالیتش می ‌گذرد توانسته برای۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد و از طرف دیگر ۶۰ درصد سرمایه گذاری انجام شده در منطقه بیرجند هم خارجی است.

وی با بیان اینکه  این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در جای مناسبی جانمایی شده و مدیریت توانمند و  موثری داشته اظهار داشت: منظور از جانمایی مناسب احداث  منطقه ویژه اقتصادی در نقطه صفر مرزی در مرز ماهیرود است که با وجود پایانه و بازارچه مرزی به یک سایت ویژه تبدیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از مسئولان حاضر در این جلسه دعوت کرد با حضور در خراسان جنوبی از این سایت و توانمندی‌ها و ظرفیت های آن بازدید کنند و در ادامه افزود: خراسان جنوبی علاوه بر این  دارای ظرفیت‌های متعدد درحوزه کشاورزی است و بیش از ۹۸ الی ۹۹ درصد زرشک بی دانه دنیا در این استان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید   نگرانی برای تامین وتوزیع شکر در خراسان جنوبی نداریم

اشرفی افزود: در حوزه فرآوری و  صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع بالادستی هم خراسان جنوبی حرف زیادی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: در حوزه معادن هم ظرفیت‌های بی نظیری در خراسان جنوبی وجود دارد و می‌توانیم خانه بنتونیت را به نام خراسان جنوبی به عنوان یک محصول بی نظیر  ثبت کنیم.

وی با اشاره به تولید ۷۵درصد زغال‌سنگ خاور میانه در خراسان جنوبی اظهارداشت: یکی از نقاط با ثبات و مرزهای امن  کشور مرز ماهیرود است و  چالش‌های سیاسی کشور افغانستان تجارت را در این مرز متوقف نکرده است.

انتهای پیام/۱۰۴

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها