نگرانی برای تامین وتوزیع شکر در خراسان جنوبی نداریم

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت شکر تغییری ندارد گفت: نگرانی برای تأمین و توزیع شکر در خراسان جنوبی نداریم تاکنون ۵۰ تن شکر توزیع شده و یک هزار و ۱۰۰ تن در حال حمل به استان است.

به گزارش “پیام خاوران “ الیاس جویبان اظهار داشت: تامین و عرضه شکر برای عید امسال هیچگونه تغییری نخواهد کرد و اگر قرار بر تغییر باشد از خرداد و تیرماه سال آینده و به صورت سراسری خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال حدود ۷ هزار و ۳۰۰ تن شکر در قالب شکر بسته‌بندی و شکر فله در سطح استان توزیع شده است افزود: نزدیک به هزار تن از این محموله در ۱۰  روز گذشته در سطح استان بین صنوف تولیدی و اتحادیه خواربار توزیع شده است.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خراسان جنوبی گفت: بابت تامین و توزیع شکر نگرانی نخواهیم داشت و بازار آرامی را برای پایان سال داشته باشیم. قیمت مصرف کننده شکر به صورت فله ۴۷۰۰ تومان است.

 

وی افزود: اگر با قیمت بالاتر از این در سطح بازار عرضه شود مصداق تخلف گرانفروشی است و مردم از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

 

جویبان افزود: اگر کمبودی باشد احتمال ما بر این است که مغازه‌ای به خاطر سوء استفاده و احتکار انجام داده است. لیست افرادی که در ۱۰ روز گذشته شکر تحویل گرفته‌اند در اختیار همکاران بازرسی قرار دارد تا اگر تخلفی صورت گیرد برخورد قانونی انجام شود. کل شکری که در بازار توزیع می‌شود واردات آن با ارز ۴۲۰۰ تومان است و شکری تحت عنوان شکر یارانه‌ای و شکر آزاد نداریم.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: سهمیه جدید برای ایام پایانی سال برای مصرف عموم و همچنین صنف قنادی و شیرینی پز ۳۰۰۰ تن است،  قیمت شکر تغییر نکرده و در مبادی تامین  ۴۰۵۰ تومان و در سطح خرده فروشی ۴۷۰۰ تومان به صورت فله است.

بیشتر بخوانید   آغاز فصل جدیدی برای تامین مسکن ایثارگران

 

جویبان با بیان اینکه در حال حاضر بسته‌بندی‌های شکر یک کیلوگرمی با قیمت ۵ هزار و ۲۰۰ تومان درحال عرضه است افزود: سهمیه شکر استان برای ایام پایانی سال ۳ هزار تن است که یک هزار و ۱۰۰ تن در حال حمل و ۷۵ تن توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اقلام اساسی مردم برای پایان سال اظهار داشت: گوشت قرمز منجمد شده برزیلی با قیمت ۴۰ هزار تومان، برنج پاکستانی با قیمت ۸۹ هزار تومان، برنج هندیبا قیمت ۶۸ هزار تومان تهیه شده و مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند و هیچ کمبودی در استان نداریم.

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: هم‌اکنون وضعیت ذخیره‌سازی کالا‌های اساسی در استان مطلوب است و برای رفاه حال مصرف‌کنندگان برنامه‌های تنظیم بازار در پایان سال اجرا می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها