اجرای مراسم تعزیه در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند

مراسم تعزیه از ۲۷ تیرماه به مدت پنج شب در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، با آغاز ماه محرم، ماه عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)، فضای حزن و انده بر کشور حاکم می‌شود و پرچم‌ای سیاه در هر کوی و برزن بر افراشته می ‌شوند.

در خراسان جنوبی هم مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران وفادارش با انجام مراسم علم بندان شروع می‌شود و هر کس به اندازه توان خود برای ابراز ارادتش به اهل بیت(ع) کاری را انجام می‌دهد.

هنرمندان حوزه نمایش استان نیز در ایام مختلف سال از جمله شب‌ها و روزهای ابتدای محرم با اجرای تعزیه در روستاها و شهرهای استان تلاش می‌کنند تا دین خود را به ائمه اطهار(ع) از این طریق ادا کنند.

حسینیه امام رضا(ع) بیرجند یکی از مراکز مهم اجرای تعزیه در ایام مختلف سال به ویژه ماه محرم است. هر ساله در شب‌های ابتدای این ماه، عاشقان آن حضرت تعزیه‌های مختلفی را در این مکان اجرا می‌کنند.

امسال هم از ۲۷ تیرماه به مدت پنج شب توسط هیئت عاشقان اهل بیت(ع) بیرجند تعزیه در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند با حضور گروه‌های مختلف مردم برگزار می‌شود.

یکی از پیشکسوتان اجرای تعزیه در بیرجند در این زمینه گفت: به رسم دیرینه‌ای که در این مکان وجود داشته است، با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ۲۷ تیر به مدت پنج شب تعزیه در حسینیه امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

محمدی افزود: هر شب در این مکان مجالس مختلف تعزیه مسلم، حضرت ابوالفضل(ع) و… توسط هیئت عاشقان اهل بیت(ع) بیرجند با همراهی گروه موسیقی از کاشمر اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید   روی خوش اقتصاد گردشگری به خراسان جنوبی

به گفته وی اعضای این هیائت با اجرای مجالس سنتی تعزیه در ایام مختلف سال، تلاش می‌کنند تا تعزیه خوانی را که از اجدادشان ارث به آنها رسیده  را زنده نگه دارند که خوشبختانه با استقبال خیلی خوب گروه‌های مختلف مردم از پیر تا جوان واقع شده است.

انتهای پیام/ ۲۵۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها