عشق و ارادت به امام حسین (ع) در منطقه ویژه/ عزاداری تماشایی ۱۵ هزار نفری بیرجندی‌ها

در مراسم ویژه هفتم شهادت امام حسین(ع) که در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی شب گذشته برگزار شد سرمایه گذاران عشق و ارادت خویش را با همراهی مردم به شاه کربلا نشان دادند.

به گزارش ” پیام خاوران “  عشق به حسین (ع) و یارانش همه را به طریق العشق می کشاند مهم نیست فرسنگ ها فاصله باشد و یا همین خانه بغل دستی ات باشد، مجلس و محفل حسین (ع) که باشد همه با جان و دل به این مجلس می روند.

بخصوص که اگر این مجلس برای پیام آور کربلا و کاروان اسرای دشت بلا باشد همه می روند تا در هفتم روز از شهادت مولای عطشان کربلا و یارانش همنوا شوند با زینب و کاروان آل الله.

فوج فوج جمعیت از همه اقصی نقاط شهر با هر وسیله ممکن خود را به مرکز ثقل سرمایه گذاری، کانون گردهمایی سرمایه گذاران، منطقه ای ویژه و خاص سرمایه گذاری، کانون اشتغال زایی و …. نه بهتر بگویم به منطقه خاص و ویژه عشق به شاه کربلا در خراسان جنوبی می رسانند تا در کنار آن هایی که عشق به خودکفایی درون با تکیه بر توانمندی ها در قلب و دلشان جاری ست به سوگ حسین (ع) و یارانش بنشینند.

وقتی پای عشق به حسین(ع) درمیان باشد حتی اگر محفلش فرسنگ ها با خانه ات فاصله داشته باشد خود را طریق العشق می رسانی تا به سوگ حسین(ع)  و یارانش بنشینی درست مانند محفلی که شامگاه هفتم محرم الحرام در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برپاشد به طوری که ۱۵ هزار نفر از اقصی نقاط خراسان جنوبی و به ویژه بیرجند خود را به این محفل رسانند تا در سوگ مولایشان همنوا شوند با زینب (س) و کاروان اسراء.

در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی از زمانی راه اندازی آن در این استان به واسطه عشق و اردات خاصی که مهندس صفدری زاده، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به حسین (ع) و یارانش دارد هر سال مراسم هفتم شهادت امام حسین(ع) را در این شهرک تخصصی سرمایه گذاران یا به عبارت دیگر نقطه ثقل جذب سرمایه گذاران برگزار می شود و سال به سال نیز به عظمت و شکوه این مجالس همانند مجالس خاص یزدی ها در عزاداری امام حسین(ع) افزوده می شود.

بیشتر بخوانید   خبر خوش وزیر بهداشت/ موج سوم کرونا مهار شد/ ‌آینده بسیار روشن‌تری در مقابله با کرونا خواهیم داشت

برپایی ۱۴ موکب از هیئات عزاداری

امسال نیز این مجلس باشکوه در کانون عشق و اردات سرمایه گذاران به مولایشان امام حسین(ع) در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی برگزار شد اما تفاوتی خاص با سال های دیگر هم داشت و آن هم این بود ک ۱۴ موکب از هیات های مختلف مذهبی نیز قبل از ورودی سالن استقرار مستقر شده بودند و یکی به مهمان و عزاداران چای و شربت می داد، دیگر کام شان را با شیرینی، آب هنداوانه و … شیرین می کرد، یکی ساقی بود و دیگری برای کودک و نوجوانان برنامه داشت و یکی تعزیه امام حسین (ع) و یارانش را اجرا می کرد خلاصه در ۱۴ ایستگاه برپا شده هر موکبی به هر طریق می توانست ارداتش را به شاه و فرمانده کربلا در طبق اخلاص گذاشته بود.

اقامه نماز به عشق نماز عاشواری حسین(ع)

همه که به مکان استقرار رسیدند به صف ایستادند برای اقامه نماز جماعت آن هم به عشق نماز عاشوار حسین(ع)، زیارت عاشورا خواندن به یاد حسین در خانه عشق (کعبه) و قاری هم قرائت تلاوت کرد به یاد قرآن خواندن سر امام حسین(ع) در تنور خانه خولی، بعد پرچم دار کربلا به همراه گروه دمامه زنی آمدند و در ناقوس عزای شهید عطشان کربلا نواختند.

همه ایستادند و اشک ریختند و بر سینه زدند به پاس نوای مداح در مصائبی که بر حسین، یارانش و کاروان اسراء خواند. این حال و هوا عجیب و ملاک هم به این جمع همنوا با زینب(س) و کاوران آل الله پیوستند و عزای زمنینان را به عرشیان رسانند. اینجا نه تنها عزاداران بلکه ملائک هم بر سر و سینه می زندند و اشک می ریختند بر این مصیبت عظما.

بیشتر بخوانید   بهره برداری ۱۸واحد تولیدی صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

بعد از آن حجت الاسلام و المسلیمن حجت سالاری مکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به همه خوش آمد گفت و اظهارداشت: هیئات مذهبی چشمه جوشان انقلابی گری، کانون جهاد تبیین و خدمت رسانی اجتماعی هستند.

بعد هم سخنران جلسه حجت الاسلام جنتی، سخنان در زمینه مصائبی که بر حضرت زینب (س) و کاروان اسراء بعد از شهادت امام حسین)ع) و یارانش وارد شد بیان کرد.

سپس نیز همه با نوای مداح اهل بیت(ع) مجتبی رمضانی همنوا شدند و جمعیت همه به عشق امام حسین(ع) بر سر و سینه کوفتند.

مداحی نمادین میزبان

میزبان مجلس (صفدری زاده رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی) هم در پایان به صورت نمادین مداحلی را اجرا کرد.

این مجلس خاص و ویژه برنامه خاصی هم داشت که برای اولین بار در جلسات عزاداری قرار شد زمینه آزادی تعدادی از زندانیان را منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با همراهی هیات ابوالفضلی بیرجند فراهم آورد.

 

اعظم انصاری

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها