افتتاح اندرزگاه معراج در زندان مرکزی بیرجند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از افتتاح اندرزگاه معراج در زندان مرکزی بیرجند خبر داد و گفت: در این اندرزگاه حدود ۲۲۰ زندانی مشاوره‌های مذهبی و روان شناسی اسلامی را فرار می‌گیرند.

به گزارش  “پیام خاوران“، با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و بیش از۵۰ قاضی محاکم قضایی استان اندرزگاه معراج زندان مرکزی بیرجند به طور رسمی شروع به کار کرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی صبح امروز در آیین افتتاحیه این اندرزگاه اظهار داشت: امروز شاهد یک اندرزگاه ویژه در زندان مرکزی هستیم که برای راه‌اندازی این اندرزگاه از دی ماه سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا زیرساخت یک اندرزگاه در خور معراج داشته باشیم تا زندانی متمایز بودن آن را لمس کند.

علی عبدی افزود:  برای تجهیز اندرزگاه معراج بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. این اندرزگاه برابر اولویت سوم از سوی سازمان زندان‌ها در قالب اصلاح و تربیت زندانیان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در تمامی اندرزگاه‌های زندان مرکزی کارهای فرهنگی و تربیتی انجام می‌شود اما در اندرزگاه معراج با حضور روحانیت از حوزه علمیه برنامه‌های متفاوتی صورت می‌گیرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی بیان کرد: در این اندرزگاه حدود ۲۲۰ زندانی مشاوره‌های مذهبی و روان شناسی اسلامی را فرار می‌گیرند.

عبدی با اشاره به اینکه حوزه علمیه استان در این زمینه به خوبی زندان‌های استان را همراهی کرد افزود: جامعه خیرین و نیکوکار استان می‌توانند کمک‌های در این زمینه داشته باشند که بتوانیم فرد سالمی را به جامعه تحویل دهیم.

وی عنوان کرد: کارآفرینان، صاحبان حرفه‌های مختلف می‌توانند بعد از آزادی دست گیر این افراد باشند تا دیگر به کارهای خلاف روی نیاورند.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این مراسم گفت: اندرزگاه معراج زندان مرکزی بیرجند به زودی در کشور نمونه خواهد شد چون با یک کار تخصصی و با کادری متخصص اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید   افزایش دو برابری تصادفات در ایام نوروز/ جاده‌های که شادی عید را به عزا تبدیل می‌کنند

حجت الا سلام موحدی راد افزود: حوزه روحانیت متخصص که مسائل پرورشی و تربیتی، امور مذهبی و… را تبین می‌کند اندرزگاه معراج را از دیگر اندرزگاه  مستثنی کرده است.

وی ادامه داد: افرادی که دست به جرم می‌زنند آشنایی و آگاهی کامل به معارف اسلامی را ندارند که در اندرزگاه معراج رشد و تربیت دینی آنها بازسازی می‌شود که یکی از عوامل مهم در پیشگیری از وقوع جرم بعد از آزادی است.

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها