نام‌نویسی ۱۲ هزار و ۴۹۲ زائر اربعین در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از نام‌نویسی ۱۲ هزار و ۴۹۲ زائر این استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۴۹۲ زائر این استان برای شرکت در پیده روی اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد ثبت‌نام ۹ هزار و ۹۸۶ نفر قطعی شده است.

وی افزود: امسال ثبت نام زائران امام حسین (ع) در سامانه سماح از سوم مرداد آغاز شده و ادامه دارد.

دستگردی بیان کرد: از مجموع ثبت‌نام کنندگان ۹ هزار و ۹۸۶ زائر با پرداخت حق بیمه، ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند و امسال سه بسته بیمه‌ای برای زائران اربعین در سامانه سماح قابل انتخاب بوده که تفاوت قیمت نیز به دلیل تفاوت تعهدات بیمه است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: متقاضیان پس از ورود به سامانه و انتخاب بسته بیمه، انتخاب مرز، انتخاب زمان خروج از کشور و پرداخت هزینه، کارت شناسایی اربعین را دریافت می‌کنند و علاوه بر کارت شناسایی، بارکدهایی نیز در اختیار زائر قرار می‌گیرد که می‌تواند آن را روی وسایل خود نصب کند تا در صورت مفقود شدن، بتوان آن را پیدا کرد.

وی از امکان ثبت‌نام گروهی در سامانه سماح خبر داد و گفت: افراد می‌توانند در این سامانه به صورت گروهی ثبت‌نام و یک نفر را به عنوان سرگروه انتخاب کنند.

دستگردی اظهار کرد: زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی را دارند می‌توانند به نشانی اینترنتی samah.haj.ir یا my.haj.ir یا دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی در استان مراجعه کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی تصریح کرد: پروازهای اعزام زائران استان به عتبات عالیات که قرار بود هر هفته برقرار باشد به علت افزایش قیمت بلیت‌ها و کم شدن درخواست‌ها از ابتدای امسال لغو شد اما پیگیری برای برقراری مجدد آن ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید   واردات گوشت خلاف اقتصاد مقاومتی است

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها