ثبت نام ۴۷۸ نفر در پیش ثبت نام مجلس در استان خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس ۴۷۸ نفر در خراسان جنوبی ثبت نام کرده‌‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمدرضا طالبی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان بیرجند با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به کشور و هفته دولت اظهار داشت: هر کشوری یک سری مولفه برای قدرت خود تعریف می‌کند و در ایران اسلامی هم مولفه‌هایی وجود دارد که سبب استحکام نظام می‌شود.

وی از اعتقادات دینی و مذهبی، توانمندی  نیروهای مسلح و قدرت مردمی و انتخابات به عنوان مولفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و افزود: دشمن با بهره‌گیری از جنگ ترکیبی درصدد است تا از درون زمینه پوچی ما را فراهم کند که در این زمینه موفق نبوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: امروز از نظر توانمندی‌های نظامی به جایی رسیده‌ایم که دشمن جرات تعرض به کشور ما را ندارد.

به گفته وی در طول تاریخ آمریکا هیچ کشوری به شکل زبانی نه عملی جرات نکرده که در مقابل آمریکا بایستد.

وی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اتکای به خداوند در همه شرایط در مقابل آمریکا ایستاده است و زمانی که آمریکا، فرمانده محور مقاومت ما را به شهادت رساند، بزرگترین پایگاه آمریکا در عراق را موشک باران کردیم که خسارات بسیاری به دنبال داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با اثبات توانمندی نیروهای مسلح ایران در عمل، همه گزینه‌های روی میز دشمن در باره ایران، محو شد.

طالبی با بیان اینکه قدرت مردمی مکمل قدرت اعتقادی است، افزود: همه پیروزی‌های نظام را با همت مردم و مجاهدت‌های امام و روحانیت کسب کرده‌ایم.

وی متذکر شد: در جنگ تحمیلی با دست خالی در برابر همه قدرت‌ها ایستادیم و با سرافرازی به پیروزی رسیدیم و برای اولین بار  یک وجب از خاک ایران در دست دشمن نماند.

بیشتر بخوانید   معاون استاندار خراسان جنوبی:آمار، زبان گویا و شفاف واقعیت‌هاست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فتنه ۷۸ با حضور همه جانبه مردم در صحنه از بین رفت، خاطرنشان کرد: حضور مردم در کف میدان، سبب عقب‌نشینی دشمن در این زمینه شد.

به گفته وی انتخابات یکی از مولفه‌های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران است که نشانگر مشارکت همه گروه‌های مردم در سرنوشت خود است.

طالبی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با تاکید رئیس جمهور همه پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته، تعیین تکلیف شدند گفت: خیلی از طرح‌های بزرگی که در گذشته مطرح اما عملیاتی نشده بود که از آرزوهای مردم بود، مانند راه‌آهن، انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس در حال اجرا هستند.

وی تاکید کرد: در حوزه انتخابات هم در چهار مولفه مسئولیت داریم و مشارکت با توجه به تلاش دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات مهم‌ترین آنها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دشمن با بزرگ نمایی ضعف‌ها و وارونه نمایی واقعیت‌های موجود در کشور، درصدد به حداقل رساندن مشارکت مردم در انتخابات است.

طالبی بیان کرد: باید به طور مستمر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم را صادقانه برای مردم بیان کنیم و اگر در جایی موفق نبودیم، مشکلات را باید به خوبی برای مردم تبیین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: وقتی مسئولیت انجام کاری را پذیرفتیم، نباید مردم را پشت در اتاق خود نگاه داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طراحی سامانه‌ای برای پیش ثبت نام انتخابات مجلس توسط وزارت کشور، گفت: ۴۷۸ نفر در خراسان جنوبی در این مرحله ثبت نام کردند که نسبت به ۱۲۷ نفر دوره قبل، چهار برابر شده است که سبب افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد.

بیشتر بخوانید   الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به شهرستان بیرجند

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برش اقدامات انجام شده استانی و شهرستان در دولت سیزدهم را برای مردم تبیین کنند.

سلیمی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی مانند شفافیت اداری، راه‌اندازی مجوزهای کسب و کار، بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای همسایه برای صادرات واردات، برقراری رابطه با عربستان،  عضویت ایران در سازمان شانگهای و آزادسازی منابع ایران در کره جنوبی و غیره انجام شده که باید به خوبی برای مردم بیان شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برش خدمات استانی و شهرستانی دولت سیزدهم را باید برای مردم خراسان جنوبی تبیین شود، افزود: استقبال از پیش ثبت نام انتخابات مجلس، نشانگر آن است که انتخابات باشکوه برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس، در خراسان جنوبی ۴۷۸ نفر ثبت نام کردند، عنوان کرد: این آمار که چهار برابر انتخابات قبلی مجلس است، نشانگر آن هست که برای هر کرسی مجلس حدود ۱۲۰ نفر در استان ثبت نام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: انتخابات مهمترین رویداد کشور است لذا باید همه امکانات در اختیار انتخابات باشد تا شاهد حضور گسترده و پر شور و نشاط مردم در انتخابات باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار بیرجند نیز در این جلسه گفت: در مجموع در هفته دولت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح می‌شود.

بخشی افزود: از این مبلغ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان آن توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هم توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

بیشتر بخوانید   رشد ۳۵ درصدی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه در هفته دولت در شهرستان بیرجند حدود ۱۹ پروژه گلنگ زنی و ۱۳۰ پروژه هم به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: گازرسانی به ۱۶ روستای زیر ۲۰ خانوار و کارگاه‌های صنعتی با حدود ۴۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها یک ماه تا پایان سال مالی باقیمانده است تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کنند.

بیجاری معاون سیاسی فرماندار بیرجند نیز از ثبت نام ۱۹۴ نفر در پیش ثبت نام مجلس شورای اسلامی در شهرستان بیرجند خبر داد که چهار و نیم برابر آمار انتخابات قبلی مجلس است.

فاضلی‌فرد فرماندار شهرستان بیرجند نیز هفته دولت را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای نظام دانست و گفت: انتخابات باید با حضور حداکثری مردم به شکوه اقتدار تبدیل شود.

در این جلسه محمد حسین اکبری به عنوان بخشدار بخش مرکزی شهرستان بیرجند معرفی و از خدمات اسماعیلی بخشدار قبلی قدردانی شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها