حکایت بیمارستان بشرویه و اطفالی که پزشک ندارند

نبود پزشک متخصص اطفال از خرداد امسال در بشرویه، سبب گلایه مردم این شهر شده و گویا تا آذر پزشک دائم تأمین نخواهد شد.

به گزارش “پیام خاوران” نبود پزشک متخصص اطفال در بیمارستان ۳۲ تختخوابی شفای بشرویه سبب نارضایتی مردم شده است.

علاوه بر اینکه مردم و بیماران از نبود پزشک ناراضی هستند، مجبورند برای درمان اطفال به شهر‌های مجاور بشرویه سفر کنند.

در بشرویه ۲۷ هزار نفر ساکن هستند و ۲ ماهی می‌شود که پزشک متخصص اطفال در بیمارستان شهر بشرویه وجود ندارد.

سفر اجباری برای درمان

یکی از شهروندان بشرویه‌ای با اشاره به نبود پزشک متخصص اطفال در این شهر گفت: برای درمان نوه ام مجبور شده ایم تا به شهر فردوس برویم.

یکی دیگر از شهروندان بشرویه‌ای با اشاره به اینکه در بعضی اوقات شبانه روز مانند نیمه شب و وقت اضطرار، باید بیمار در نزدیکترین محل درمان شود، افزود: فرزندم در نیمه شب نیاز به درمان فوری داشت، اما پزشک متخصص در بیمارستان نبود و برای همین مجبور شدم در آن زمان تا طبس مسافرت کنم.

وی بیان کرد: شهر‌های مجاور بشرویه، حداقل ۱۰۰ کیلومتر با آن فاصله دارند و این موضوع می‌طلبد تا پزشک متخصص در بیمارستان وجود داشته باشد.

این شهروند بشرویه‌ای عنوان کرد: دیده شده که برخی از شهروندان بخاطر درمان عزیزانشان تا بیرجند، طبس، گناباد، فردوس و طبس سفر می‌کنند و این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه به خانواده بیمار، ممکن است خطر از دست دادن جان بیمار را نیز در پی داشته باشد.

تا آذر پزشک دائم نمی آید/ پیگیری برای تأمین پزشک مهمان

اسماعیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره کمبود پزشک اطفال در بشرویه گفت: با توجه به فاصله این شهر تا سایر شهرستان ها، تأمین پزشک در این شهر در اولویت است.

بیشتر بخوانید   افتتاح‌سالن ورزشی‌روستای دوست‌آبادومیدان چمن مصنوعی سرایان باحضور وزیر ورزش  

وی افزود: در آذر پارسال تقسیم پزشکان متخصص انجام شد، اما به دلیل غیر بومی بودن، پزشک حاضر به فعالیت نشد و جزو غایبین تخصیص یافته محسوب شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه علی رغم عدم حضور، یک پزشک دیگر تا خرداد خدمت رسانی کرد، بیان کرد: توزیع پزشکان جدید در آذر صورت می‌گیرد و پیگیر هستیم تا متخصص اطفال به صورت دائم یا چند روز در هفته بتواند در این شهر خدمت کند.

معاون درمان دانشگاه علو پزشکی بیرجند تصریح کرد: عدم اقبال به رشته اطفال و کمبود فارغ التحصیل در این رشته سبب کمبود پزشک شده و با دستیاران سال آخر اطفال در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم قبل از توزیع پزشکان، در چند روز حضور پزشک را داشته باشیم.

وی گفت: قرار شده است تا قبل از آذر، چندین پزشک مهمان از شهر‌های اطراف بشرویه، چند روز در هفته را پوشش دهند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها