مسئولین به منکر گرانفروشی ورود کنند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس گفت: مسئولین به منکر گرانفروشی در شهرستان ورود کنند.

به گزارش “پیام خاوران” سرهنگ پاسدار خبازی صبح امروز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس اظهار داشت: پیگیری مصوبات راهکارهای نظارت بیشتر بر بازارو کاهش منکرات گرانی‌ها یکی از دغدغه‌های این ستاد بوده و امیدواریم با توجه به آغاز سال تحصیلی در یک ماه آینده این موضوع بیشتر مورد توجه مسئولین قرار بگیرد تا شاهد این منکرات در این زمینه نباشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس گفت:۵ هزار و ۸۱۴ مورد تعداد تذکراتی است که در ایام نوروز انجام شده که ۹۰ درصد آن بازخورد مثبت داشته و ۷ درصد بی تفاوت بوده و مابقی واکنش‌هایی داشتند که بسیار ناچیز بوده و در پایان با صلح همراه بوده است و  می‌ توان این آمار را به عنوان یک مبنای علمی از آن بهره برد.

با متخلفین حوزه ملک و مسکن برخورد جدی می‌شود

دادستان شهرستان طبس نیز در این جلسه اظهار داشت: عمده گلایه‌های مردمی واصل شده به سیستم قضایی طبس مربوط به گرانی ملک و مسکن و اجاره بهای املاک است.

مجتبی ابراهیمی افزود: در‌ جلسات متعدد با قضات و حقوقدان‌ها دنبال راهکارهای مختلف برای مقابله جدی با گرانی هستیم اما در برخی موارد خلاء قانونی موجب محدودیت قضات می‌شود و متاسفانه حدود ۵۰ درصد پرونده‌های دادگستری شهرستان به مشکلات عدم اطلاع مردم از ادبیات حقوقی برمی‌گردد که در ثبت قراردادها برخی اصول قانونی رعایت نمی‌شود.

وی ضمن گلایه از عدم نظارت‌های گذشته گفت: متاسفانه بدون شرکت در کلاس‌های آموزشی و بدون اطلاع از ادبیات حقوقی و حتی بدون آشنایی با اصول قانونی بازار به برخی افراد مجوز بنگاه املاک داده شده که در این موضوع ورود کرده‌ایم و مصم‌ به ساماندهی و جلوگیری از سودجویی‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید   مدیران برای تحقق اعتبارات برنامه‌های سفر نوبخت به خراسان جنوبی تلاش کنند

دادستان طبس خاطرنشان کرد: نیاز است در قانون برای گرانی‌ها جرم انگاری شود که بتوان مانند مفاسد اقتصادی با گرانفروشان نیز برخورد جدی صورت گیرد.

ابراهیمی تاکید کرد: کارگروهی در شهرستان تشکیل شد که قیمت‌گذاری منطقه‌ای صورت گیرد اما دادستانی اگر مصوبه‌ای مبنی بر قیمت‌گذاری منطقه‌ای در طبس هم ارائه کند به دلیل خلاء قانونی ضمانت اجرایی ندارد.

دادستان عمومی‌ و انقلاب شهرستان طبس از دستگاه‌های متولی خواست که نظارت‌ها را سرزده و نامحسوس انجام دهند و از برخی نظارت‌های نمایشی پرهیز کنند و همشهریان نیز از کنار گرانفروشی‌ها عبور نکنند و مراتب تخلف را به مراجع قضایی و ذیصلاح اداری گزارش کنند تا امکان برخورد قانونی فراهم شود.

وی به سودجویان تذکر‌ جدی داد و گفت: با متصدیان آن دسته بنگاه‌های املاک که با انجام معاملات صوری اقدام به افزایش کذایی قیمت کند و موجب برهم زدن بازار شوند؛ به طور جدی و محکم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

ابراهیمی از همشهریان خواست: در حوزه املاک مردم به قوانین آشنا شوند و قبل از انعقاد قراردادهای میلیاردی به ویژه در حوزه ملک و مسکن به مراکز قانونی و حقوقدان‌ها و مشاورین حقوقی مراجعه کنند تا بعد دچار خسران و درگیر پرونده‌های قضایی نشوند.

تشکیل مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس 

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان طبس، پای کار و متعهد و دلسوز و موجب مباهات و افتخار استان خراسان جنوبی هستند و ورود جدی به مواردی مثل برخورد با منکر گرانی ارزنده و قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید   بیش از 3000 کیلومتر از جاده‌های خراسان جنوبی خط کشی شد

مجنونی به جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور موفقیت‌های خوبی در حوزه عفاف و‌ حجاب داشته است و هرگز به عنوان یک مسلمان از این فرضیه مهم الهی غافل نخواهیم شد و اگر ما مردم از تذکر لسانی دست برداریم؛ دشمن راه بیشتری را پیش می‌آید و امروز نوع دفاع فرق کرده و گرنه همچنان در مقابل حمله‌های فرهنگی دشمن؛ رزمنده هستیم.

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی تصریح کرد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر متشکل از مردم مومن، دلسوز و انقلابی و ذیصلاح است که بعد از تایید مراجع قانونی افرادی از جامعه را تعیین تا بازوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر باشند.

مجنونی تصریح کرد: این مجمع که کاملا مردمی و غیردولتی است که بعنوان مطالبه‌گر حقوق مردم از مسئولان هم عمل می‌کند و نسبت به ادارات نیز امر به معروف و نهی از منکر خواهد کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه حجت الاسلام حمید محمدیان به عنوان دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس منصوب شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها