اجرای ۴۵۸ کیلومتر شبکه فیبرنوری در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: اجرای ۴۵۸ کیلومتر شبکه فیبرنوری امسال در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار در ۴۰ روستا از آن برخوردار می‌شوند.

به گزارش “پیام خاوران“، مصطفی بهی صبح امروز با اعلام این خبر در نشست خبری باظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۱۲ سایت تلفن همراه تکنولوژی نسل ۴ برای اتصال ۱۶۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات و بهره‌مندی این روستاها از اینترنت پرسرعت همراه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال ارتقا یافت.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم سه رویکرد توسعه شبکه‌ ملی اطلاعات، دولت هوشمند برای نخستین بار و توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از ایده‌ها و فعالان این حوزه در اولویت قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۳۱ شهر خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند، اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۸ سایت همراه اول و ۱۶ سایت ایرانسل در سطح استان نصب شده است.

بهی با اشاره به اینکه ۷۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در بیرجند در دست اجرا است بیان کرد: اجرای ۴۵۸ کیلومتر شبکه فیبرنوری امسال در دستور کار قرار گرفت که تا پایان سال ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار در ۴۰ روستا از آن برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد روستاهای ۲۰ خانوار امکان مکالمه تلفنی را در روستا دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی افزود: در این مدت ۲۸۲ روستای استان با احداث ۶۲ سایت جدید به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ۱۳۰۰ روستای خراسان جنوبی تا پایان سال به شبکه همراه متصل می‌شوند

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها