صادرات محصولات دانش بنیان خراسان جنوبی به ۱۰ کشور دنیا

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه یک هزار و ۳۶ اشتغال مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان استان داشتیم گفت: طی دو سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار محصولات خود را به ۱۰ کشور دنیا صادر کردند.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدحسن مجیدی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر ۹۱ مرکز فناور در بیرجند، ۳۵ مرکز فناور در فردوس و ۲۹ مرکز فناور در قاین وجود دارد.

وی گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان تا پایان سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۴ شرکت بودند و در حال حاضر به ۵۶ شرکت رسیده که افزایش ۶۵ درصدی داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افزود: شرکت‌های دانش بنیان نوپا، نوآور و فناور به ۵۶ شرکت رسیده و ۷۵ درصد شرکت‌ها در پارک مستقر هستند.

مجیدی تصریح کرد: طی دو سال گذشته شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ مبلغ یک میلیون و ۱۲۰ هزار دلار محصولات خود را به ۱۰ کشور دنیا صادر کردند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: این محصولات شامل پتروشیمی، پلیمری، فرآورده‌های دام و طیور، ابزار سنجش الکترونیک و محصولات فرآوری شده صنایع غذایی بوده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۱۳۴ مورد ثبت اختراع در استان داشتیم ادامه داد: طی تفاهم‌نامه با دانشگاه بیرجند تلاش می‌کنیم که پردیس علم و فناوری در استان تاسیس شود‌.

رئیس پارک علم و فناوری در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته یک هزار و ۳۶ اشتغال مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان استان داشتیم و برای کارآفرینی کمک می‌کنیم تا ایده‌ها به بازار برسند.

فرزاد فوداجی

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   باران مهمان مناطق شمالی خراسان جنوبی می‌شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها