افزایش پروازهای پارس ایر در فرودگاه بیرجند ‌

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: تعداد پروازهای پارس ایر از هفته آینده به ۳ پرواز در هفته برمی‌گردد و برای افزایش پروازها مجدد در حال پیگیری هستیم.

به گزارش “پیام خاوران“، عطیم طهماسبی اظهار داشت: فرودگاه به عنوان موتور متحرک توسعه اقتصاد هر استانی در کشور است.امن‌ترین فضای منطقه برای پروازها، کشور ایران است. در کشور ۵۴ فرودگاه ملکی وجود دارد که دو فرودگاه در خراسان جنوبی است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: فرودگاه شهید کاوه بیرجند سومین فرودگاه از نظر قدمت در کشور است و از دهه ۸۰ فرودگاه به سایت جدید منتقل و زیرساخت‌های آن ایجاد شده است.

طهماسبی تصریح کرد: در سال ۹۹ نیز مطالعات توسعه انجام و ترمینال ۴ هزار و ۵۰۰ متری به ترمینال‌های قدیم فرودگاه اضافه شد و زیرساخت ترمینالی را ۲٫۵ برابر افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ۳ پرواز همزمان در فرودگاه شهید کاوه بیرجند وجود دارد ادامه داد: در فرودگاه بیرجند پروژه بهسازی ترمینال را تعریف کردیم و کارهای مطالعات آن انجام شده و در حال انتخاب مشاور هستیم و کارهای اجرایی آن تا اوایل سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: محوطه سازی فرودگاه شهید کاوه بیرجند با اعتباری بالغ ۶۰۰ میلیارد ریال نیز به زودی انجام می‌شود. همچنین دو پروژه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ آغاز کردیم که این دو پروژه توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند و  روشنایی سطوح پروازی و ۲۴ ساعته کردن فرودگاه طبس است.

طهماسبی اظهار داشت: با ۲۴ ساعته شدن فرودگاه شاهد رشد ۱۰۰ درصدی پروازها و ۷۵ درصدی مسافر در شهرستان طبس هستیم.

وی با بیان اینکه پارس ایر در دو سال گذشته خدمات خوبی به استان ارائه کرده بود گفت: تعداد پروازهای پارس ایر از هفته آینده به ۳ پرواز در هفته برمی‌گردد و برای افزایش پروازها مجدد در حال پیگیری هستیم.

بیشتر بخوانید   ستاد قنوات در خراسان جنوبی تشکیل می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: ظرفیت ۳ پرواز در روز در فرودگاه شهید کاوه بیرجند وجود دارد و روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ مسافر در بیرجند است که برای این تعداد مسافر پروازها برنامه‌ریزی می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه بحث آوردن پرواز مهم نیست بلکه نگهداری پروازها مهم است عنوان کرد: پروازهای حج عمره طی ماه‌های آینده برنامه‌ریزی و در استان آغاز می‌شود.

وی افزود: طی چهار ماهه ابتدای سال جاری ۳۰ درصد مسافران و ۱۹ درصد نشست و برخاست پروازها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فرودگاه بیرجند افزایش یافته است.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها