استاندار خراسان جنوبی:مشکلات کارخانه قند قهستان پیگیری می‌شود

استاندار خراسان جنوبی از پیگیری مشکلات کارخانه قند قهستان با برگزاری نشست‌های موردی و تخصصی با حضور مدیرعامل این کارخانه و مسئولان متولی خبر داد.

به گزارش “ پیام خاوران “ به نقل از  روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات کارخانه قند قهستان اظهار داشت: کارخانه قند قهستان در دهه ۴۰ در شهرستان مرزی درمیان راه‌اندازی شده و می‌توان گفت که پیر ترین صنعت خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته در جریان سفر رئیس جمهور به درمیان، مردم شهرستان درخواست راه‌اندازی مجدد این کارخانه را داشتند، اضافه کرد: در این سفر رئیس جمهور دستور پیگیری و حل مسائل این کارخانه را برای راه‌اندازی مجدد صادر کردند.

استاندار عنوان کرد: سرمایه گذار این کارخانه درخواست تسهیلات بانکی برای تأمین شکر و خرید چغندرقند دارد که این موضوع در کارگروه رفع موانع تولید استان پیگیری می‌شود.

قناعت افزود: در خصوص تأمین مواد اولیه این کارخانه از جمله چغندرقند هم می‌شود با تعامل با تجار و کشاورزان افغانستان از طریق کشت فراسرزمینی چغندرقند مورد نیاز آن تأمین شود، البته چغندرقند تولیدی استان هم در اختیار کارخانه گذاشته می‌شود.

وی با تأکید براینکه عزم و اراده سرمایه گذار در راه‌اندازی مجدد این کارخانه در کنار همراهی دولت و مسئولان هم خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: ما نیز همراهی لازم را در خصوص اتصال این کارخانه با سرمایه گذارانی که در زمینه تأمین شکر خام در کشور توانمند هستند را خواهیم داشت.

انتهای  پیام/

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   روزهای خوش توسعه وآبادانی درشهرستان مرزی" درمیان" /گامهای بلند بنیادمستضعفان برای رفع محرومیت در خراسان جنوبی+ عکس

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها