اهدای خون بیش از ۱۵ هزار نفر در خراسان جنوبی

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۵ نفر در ۶ ماه اول امسال برای اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران” کامبیز مهدی‌زاده با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهرار داشت: از این تعداد مراجعه، ۱۲ هزار و ۶۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار در ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۹۳ نفر بود.

وی بیان کرد: از بین اهداکنندگان خون در سال جاری ۱۱ هزار و ۸۳۶ نفر مرد و ۸۴۱ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: هفت هزار و ۵۶۴ نفر از افرادی که امسال موفق به اهدای خون شدند جزو اهداکنندگان مستمر هستند، هزار و ۷۵۴ نفر نیز اولین بار خون اهدا کردند.

وی افزود: همچنین امسال ۴۴۲ نفر برای اهدای پلاکت به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که ۳۵۳ نفر موفق به اهدای پلاکت شدند و مراجعه برای اهدای پلاک نسبت به سال گذشته افزایش و اهدا کاهش داشته است.

مهدی‌زاده بیان کرد: علاوه بر تامین خون تمامی مراکز خراسان جنوبی حدود ۳۵ درصد خون اهدایی استان و با کیفیت به شبکه ملی ارسال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: متوسط کشوری اهدای خون ۲۰ درصد و این شاخص در خراسان جنوبی علیرغم پراکندگی جغرافیایی و وجود چهار مرکز اهدای خون ۲۶.۶ درصد است.

وی اضافه کرد: امکانات انتقال خون در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس و طبس مستقر است و در سایر مناطق تلاش شده از طریق تیم‌های سیار خون‌گیری انجام شود اما یکی از مطالبات مردم همواره احداث پایگاه انتقال خون در نقاط مختلف استان بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   برگزاری دوره آموزشی مدیریت مصرف در اداره کل کار خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها