دفاع تمام قد مدیر جهادکشاورزی فردوس از کشاورزان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: براساس دستور استاندار به سازمان جهاد کشاورزی استان، جلسه‌ای تشکیل شده و مصوب شد که تحویل سوخت به ادوات کشاورزی براساس نصب دستگاه جی پی اس باشد به این معنی که براساس کارکرد دستگاه، سوخت تحویل شود.

به گزارش “پیام خاوران“علی امیرزاده  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگرچه این تصمیم درراستای مدیریت توزیع عادلانه سوخت اتخاذ شده اما همه جوانب کار درنظر گرفته نشده و با توجه به اینکه در فصل کاشت هستیم این تصمیم می‌تواند هزینه زیادی را بر کشاورزان تحمیل کند.

وی بیان کرد: باید شرایط پیش روی کشاورزان را که بخشی از مطالبات گندم کاران پرداخت نشده و دستشان از نقدینگی خالی است و تسهیلات مناسبی نیز  در اختیار آنان قرار نگرفته درک کرد از طرفی قطعی برق در تابستان خسارت زیادی به محصولات آنان وارد کرده باید مدنظر داشت که در چنین شرایطی تحمیل هزینه‌ای دیگر بر کشاورزان به دور از انصاف است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: در شرایط فعلی نصب جی پی اس بر روی ادوات کشاورزی هزینه‌ای بالغ بر سه و نیم میلیون تومان بر صاحبان ادوات و در نهایت بر کشاورزان تحمیل می‌کند که در شرایط فعلی از توان آنان خارج است.

امیرزاده گفت: علاوه بر این، قبل از این تصمیم باید در ابتدا کمک‌هایی را در قالب تسهیلات کم بهره و بلند مدت به بخش مکانیزاسیون اختصاص می‌دادند و بعد این تصمیم را اتخاذ م‌کردند.

وی کشاورزان را قشر مظلوم‌ جامعه دانست و گفت: در شرایط سخت تولید، کشاورزان نیازمند حمایت بیشتر هستند و اگر سوخت در برخی از شهرستان‌های شرقی استان قاچاق می‌شود دلیلی ندارد که نسخه‌ای مشابه برای همه شهرستان‌های استان پیچیده شود چرا که در شهرستان فردوس سوخت اختصاص یافته به ادوات کشاورزی فقط در همین راستا و به طور اختصاصی برای مصارف کشاورزی به مصرف می‌رسد و صحبت از قاچاق سوخت از محل سوخت تحویلی به ادوات کشاورزی جایگاهی ندارد.

بیشتر بخوانید   ذخیره‌سازی ۲۵۰۰ تن شن و نمک در راهداری زمستانی قائنات

انتهای پیام/ ۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها