خطر سرمازدگی محصولات در خراسان جنوبی وجود دارد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روند دمای هوا تا اوایل هفته آینده در این استان کاهشی است و خطر سرمازدگی برخی محصولات کشاورزی حساس وجود دارد.

به گزارش “پیام خاوران” جواد نخعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند کاهشی دما تا صبح شنبه در استان ادامه دارد و کمینه دما در نواحی مرکزی و شمال شرق استان به کمتر از پنج درجه سلسیوس خواهد رسید.

وی عنوان کرد: برای صبح شنبه هفته آینده دمای صفر درجه و حتی زیر صفر در شهرستان سربیشه محتمل است که نیاز است که کشاورزان در برداشت محصولاتی از جمله ذرت علوفه‌ای و محصولات حساس به کمینه دمای پنج درجه سلسیوس اقدام کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا افزایش شدت وزش باد و خیرش گرد و غبار به خصوص در نواحی شرقی استان قابل پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه در مجموع در روزهای آینده دمای هوا استان نسبت به شرایط عادی فصل کمی سردتر خواهد بود، گفت: همچنین در شبانه‌روز گذشته سربیشه با چهار درجه سانتی‌گراد سردترین و دهسلم با ۳۷ درجه گرمترین ایستگاه استان بود.

نخعی ادامه داد: همچنین تغییرات دمایی در مرکز استان بین ۹ و ۳۱ درجه به ثبت رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بزرگترین دستگاه ارائه دهنده خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها