ایجاد و تقویت وحدت به یک نگاه معرفتی عمیق نیاز دارد

خطیب جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه باید توجه جدی به کلام پیامبر گرامی اسلام در شناخت دشمنان داشته باشیم و این امر در گرو معرفت است، گفت: برای ایجاد و تقویت وحدت و برادری میان مسلمانان به یک نگاه معرفتی عمیق نیاز است.

به گزارش « پیام خاوران » حجت الاسلام والمسلمین مهدی رحیم‌آبادی امروز در خطبه‌های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته در محل مسجد جامع المهدی(عج) بیرجند با اشاره به اینکه همه انسان‌ها از نقصان و کمبود رنج می‌بریم و در همه ابعاد زندگی دنبال کمال و رفع این نقایص هستیم، اظهار داشت: بشریت تا امروز در واقع در مقابل نسخه تام الهی که همراه با نوشیدن تمام معارف و مطالب ناب و وصول به همه خوبی‌ها و نعمت‌های الهی است به واسطه جهل خود با همه انبیاء الهی مقابله و تکذیب می‌کردند.

وی با بیان اینکه بزرگ آرمان پیامبر و ائمه اطهار (ع) برپایی حکومت مقتدر الهی مبتنی بر معنویت برای آرامش بشریت بوده است، گفت: این حکومت دو رکن حاکم الهی و ولی امر از طرف خدا و مردم دارد که در عصر غیب امام زمان(عج) هستیم که اول این حکومت امروز غایب است و برخلاف تصور اولیه، منتظر ماست.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: آن چیزی که امام عصر (عج) را به پرده غیبت کشاند قدرناشناسی و جهل مردم و به جهات کشاندن مردم توسط دشمنان بوده است.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه بزرگ دغدغه اهل بیت عصمت و طهارت در طول سنوات عمر مبارکشان این بوده که در بسیاری از اوقات مشتری این مسئله را پیدا نمی‌کردند لذا احادیث متعددی را در فروعات مسائل اسلامی داریم اما اساس جریان حاکمیت را گاهی فقط می‌توانستند به خواص فقط بگویند؛ امروز همه محتاج این توجه عمیق به آن حاکمیت الهی هستیم همانطور که به تعبیر مقام معظم رهبیر به قله نزدیک شدیم و این اساسی‌ترین راهبرد انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی در سوگ رحلت پیامبر اسلام (ص) غرق در عزا و ماتم شد

وی بیان کرد: امروز به این قله نزدیک می‌شویم که تعمیق معرفت به امامت و ولایت در این رسیدن به قله به ما کمک می‌کند و اگر معرفت به ولایت محمد و آل محمد (ص) در زندگی ما نباشد از راه اصلی گمراه می‌شویم.

امام جمعه موقت بیرجند  با گرامیداشت ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت، تصریح کرد: وحدت باید براساس اسلام و اعتصام به حبل‌الله باشد و طبق آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا»، همگی باید به ریسمان خدا چنگ زنید، لذا باید به اصل و اصول وحدت توجه کرد.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با بیان اینکه اینکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که پرچم اسلام و مکتب اهل بیت (ع) را بلند کرده و در عمل وحدت اسلامی را به نمایش گذاشته‌ است، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی در هر جا صرف از نظر از مسئله مذهب، ندای مظلومی را می‌شنویم به یاری مظلومان می‌شتابیم که در رأس آن جبهه مقاومت اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امروز مقاومت اسلامی، نفس‌های به خرخره افتاده استکبار جهانی را به شمارش انداخته است تا در نهایت قطع شود، افزود: این مهم به یمن وحدت عملی و حقیقی است که به تبعت از پیامبر گرامی اسلام مسیر را باز کرده است و ادامه می‌دهیم.

خطیب جمعه موقت بیرجند بر تحقق وحدت در ابعاد مختلف در سطح جامعه تأکید کرد و گفت: رعایت حقوق بین انسان‌ها و ارادت عملی به هم نوعان و هم کیشان ضروری است و باید نسبت به همدیگر انصاف و ایثار و احسان داشته باشیم و باید جلوه‌ای از حاکمیت ولی عصر را قبل از ظهور رقم بزنیم و انقلاب اسلامی این کار را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید   ما امروز در دو راهی عزت و اقتدار هستیم نه در دو راهی جنگ و صلح

حجت الاسلام رحیم‌آبادی اضافه کرد: باید تبعیت عملی و عینی از پیامبر گرامی اسلام به خصوص در مسئله وحدت داشته باشیم چرا که اگر این اتفاق بیفتد شیرازه زندگی دشمنان اسلام از هم می‌پاشد که البته تا حد زیادی این اتفاق رقم خورده‌ است.

وی با بیان اینکه باید توجه جدی به کلام پیامبر گرامی اسلام در شناخت دشمنان داشته باشیم و این امر در گرو معرفت است، افزود: برای ایجاد و تقویت وحدت و برادری میان مسلمانان به یک نگاه معرفتی عمیق نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه امروز آزمون ما در ولایت‌مداری پیروی از مقام معظم رهبری است، گفت: مقام معظم رهبری به خوبی مسائل جامعه و جهان اسلام را مطرح می‌کنند که باید ما بر مدار تحقق بیانات و تاکیدات ایشان حرکت کنیم و توجه عینی و عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

حجت الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد ولایت‌مداری، شناخت دشمن و روش‌های دشمنی و مقابله عملی با آنان است عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود به عبور کشور از گردنه‌ها و مسیرهای سخت در حرکت به سمت قله‌ها اشاره فرمودند و گفتند ما به قله‌ها نزدیک شده‌ایم، بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها