زمین لرزه، هلال احمر خراسان جنوبی را به حالت آماده باش درآورد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در پی وقوع زمین لرزه در افغانستان و بخش‌هایی از خراسان جنوبی، هلال احمر استان به حالت آماده باش درآمد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدعلی کاوسی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در ساعت های  ۱۰:۱۱ و ۱۰:۱۹ و ۱۰:۲۵ دقیقه امروز،  سه زمین لرزه با قدرت ۶/۳ و ۵/۶ و ۴/۱ ریشتر در غرب افغانستان به وقوع پیوست که این زلزله‌ها در بخش‌هایی از خراسان جنوبی نیز احساس شد.

وی گفت: در پی وقوع این زمین لرزه ‌ها بلافاصله تمام تیم‌های عملیاتی و امدادی و خانه‌های هلال  این استان به حالت آماده باش کامل درآمدند تا در صورت نیاز به مناطق حادثه دیده اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: تیم‌های درمان اضطراری این استان به همراه تجهیزات کامل فراخوان و آماده شده تا در صورت نیاز به افغانستان اعزام شوند.

محمدرضا غیرتی فرماندار شهرستان زیرکوه نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همه‌ دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی در حالت آماده باش هستند.

فرماندار زیرکوه گفت: تاکنون خسارتی از زمین لرزه، گزارش نشده است.

وی اعلام کرد: با توجه به تداوم پس لرزه‌های زلزله که در کشور افغانستان حوالی هرات، اتفاق افتاد و در شهرستان زیرکوه نیز احساس می‌شود تمام مدارس شهرستان زیرکوه، به جهت اطمینان بخشی به خانواده‌ها در شیفت صبح تعطیل شد.

محمدعلی آخوندی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: این زلزله ساعت ۱۰ و ۱۱ دقیقه و ۲ ثانیه امروز (۱۵ مهرماه) به بزرگی ۶٫۳ ریشتر در کشور افغانستان روی داد که با توجه به شدت آن در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان‌های زیرکوه، قاینات، درمیان و بیرجند بیشتر احساس شده است.

وی گفت: تاکنون خسارتی گزارش نشده اما تیم‌‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده و در حالت آماده باش هستند.

بیشتر بخوانید   کارآفرین برتر ملی در بخش کشاورزی: گردش چرخ‌‌های توسعه اقتصادی باکارآفرینی میسر است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: کانون این زمین لرزه با قدرت ۶٫۳ ریشتر در منطقه قره باغ در شمال هرات افغانستان ثبت شد که بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی را هم لرزاند.

وی افزود:این زلزله تاکنون پس لرزه‌هایی به بزرگی ۵٫۶ و ۴٫۱ ریشتر داشته است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها