پارک آسمان تاریک سه قلعه ثبت ملی می‌شود

مسئول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان سرایان گفت: پارک آسمان تاریک شهر سه قلعه در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شود.

به گزارش“پیام خاوران”، تقی عیدی صبح امروز گفت: جلسه‌ ثبت ملی پارک آسمان تاریک سه قلعه در محل بخشداری سه قلعه با حضور امام جمعه شهر سه قلعه، فرماندار، بخشدار، رئیس شورای اسلامی شهر، کارشناس ثبت وزارت میراث‌فرهنگی و جمعی از مدیران اقامتگاه بومگردی شهر سه قلعه برگزار شد.

مسئول میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرایان گفت: کویر سه قلعه یکی از منحصربه فردترین کویر‌های کشور است، جغرافیای سه قلعه به گونه‌ای‌ است که در مسیر جریان گرد و غبار‌های محلی قرار ندارد و افق دید باز و حدود صفر درجه در محل رصدگاه، امنیت منطقه و وجود جاذبه‌های کویری از جمله کویر‌های بی‌نظیر کشور که با شاخصه‌های؛ ماسه‌های روان، دق(زمینی کاملاً صاف و سفت که دارای هیچ گونه پوشش گیاهی نیست)، دریاچه نمک این منطقه است.

عیدی ادامه داد: آسمان سه قلعه یکی از در دسترس‌ترین نقاط دارای آسمان تاریک و پر ستاره ایران است و با توجه به پتانسیل‌های بسیار قوی در کویر سه قلعه، آسمان زیبا و گردشگر‌پذیر این منطقه، وجود اقامتگاه‌های بوم‌گردی متعدد و دارای امکانات در این منطقه؛ اولین پارک آسمان تاریک کشور در کویر سه قلعه راه‌اندازی خواهد شد.

سید یاسر رضوی حیدری فرماندار شهرستان سرایان نیز ضمن حمایت‌های همه‌جانبه و اهمیت موضوع خواستار همکاری مدیران تأسیسات گردشگری شهرستان شد.

حیدری با اشاره به راه‌اندازی این پارک گفت: در ادامه ثبت این پارک کسب و کار ساکنان منطقه نیز رونق خواهد گرفت و این موجب شکوفایی اقتصادی صنعت گردشگری در این منطقه خواهد شد.

پورحسینی کارشناس ثبت وزارت میراث‌ فرهنگی نیز توضیحاتی جامع در زمینه ثبت ملی آسمان تاریک شهر سه قلعه داد و خواستار یک سری شاخصه‌هایی برای حفظ آسمان تاریک شهر سه قلعه شد و لازمه این ثبت را همکاری مدیران اقامتگاه بوم‌گردی شهر سه قلعه دانست.

بیشتر بخوانید   قطع 8 ساعتي گازبرخی از مشتركين شهرستان قاینات

امام جمعه، رئیس شورای اسلامی و بخشدار بخش سه قلعه نیز با اشاره به تأثیر بسزایی که این طرح در جذب گردشگر خواهد داشت، از این طرح استقبال کردند.

مدیران اقامتگاه بوم‌گردی شهر سه قلعه نیز ضمن حمایت از ثبت ملی آسمان تاریک شهر سه قلعه، این طرح را در جذب گسترده گردشگران در این منطقه حائز اهمیت دانستند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۱۸۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها