آغاز اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ از امروز

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از مشمول شدن خانوار‌های دهک‌های ۶ و ۷ در طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” غلامرضا اشرفی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از امروز و با اجرایی شدن مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی تمام خانوار‌های دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول افزایش یارانه و دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان شدند.

وی در زمینه مشوق‌های طرح گفت: استفاده از این طرح کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه (هم ۴۰۰ هزار تومانی و هم ۳۰۰ هزار تومانی) خود برای خرید کالابرگ است، که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا انتخاب شده است.

به گفته وی به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود، اما برای دهک‌های اول تا هفتم علاوه بر اعتبار موجود (۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان)، اعتبار تشویقی اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان واریز می‌شود.

اشرفی گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلویی، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوار‌ها پیش‌بینی شده که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: همه خانوار‌های مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید   آمادگی کامل بسیج و سپاه خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها