جشنواره زرشک (۶)|پوستر جشنواره ملی زرشک خراسان‌جنوبی رونمایی شد

مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی زرشک خراسان‌جنوبی صبح امروز با حضور مسئولان در محل ارگ کلاه فرنگی بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران“، مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی صبح امروز با حضور دهقان دستیار مردمی سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، شکری مدیر صندوق نوآوری منطقه‌ای مؤسسه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استان در محل ارگ کلاه فرنگی بیرجند برگزار شد.

رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی و دبیر جشنواره ملی زرشک خراسان‌جنوبی در این مراسم اظهار داشت: امسال در راستای مردمی‌سازی اقتصاد و به منظور استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های بخش خصوصی، جشنواره ملی زرشک با مشارکت بخش خصوصی و اتاق تعاون درحال برگزاری و برنامه‌ریزی است.

غلام‌حسین حسینی از برگزاری نمایشگاه بزرگ مواد غذایی در چین از ۶ تا ۱۰ آذر ماه خبر داد و اظهار داشت: اتاق تعاون غرفه‌ای به صورت رایگان در این نمایشگاه برای ارائه محصولات مزیت‌دار استان با محوریت زرشک در اختیار خراسان جنوبی قرار داده است.

وی با بیان اینکه این اولین دستاورد اعتماد به بخش خصوصی در راستای برگزاری جشنواره است تصریح کرد: محصولات مزیت‌دار کشاورزی خراسان‌جنوبی با محوریت زرشک در نمایشگاه بزرگ مواد غذایی در کشور چین معرفی می‌شود.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی، حفظ هویت محصول زرشک را از اهداف مهم این جشنواره برشمرد و افزود: معرفی زرشک به ایران و جهان، ایجاد شور و نشاط به ویژه برای مردم استان، ایجاد انگیزه برای مسئولان، تثبیت زرشک، ایجاد ارزش افزوده با رویکرد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان، تقویت صنعت بسته‌بندی با تکنولوژی روز، استفاده از روش‌های نوین تولید زرشک، کمک و ایجاد ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی از دیگر اهداف است.

بیشتر بخوانید   دیالیز در مرکز بیماران خاص بیرجند رایگان انجام می‌شود

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای رتبه نخست تولید زرشک بی‌دانه جهان است، تصریح کرد: ۹۸ درصد سطح زیر کشت محصول زرشک کشور مربوط به این استان است و بیشترین سطح زیر کشت مرتبط با شهرستان‌های قاین، زیرکوه، سربیشه، بیرجند و درمیان و تعداد بهره‌برداران این محصول در استان ۳۸ هزار نفر است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها